محمدهادی قوی پنجه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این طرح مسجد و اصناف برای تسریع در حل مشکلات سیلزدگان کشور و ارایه خدمت به آنان پیشقدم شده اند.
وی اظهار داشت: طرح جهاد همبستگی ملی با محوریت مساجد و اصناف طی هفته اخیر و در مناطق سیلزده توسط سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تشریح شد تا بتوان خدمات مطلوبتری به سیلزدگان ارایه کرد و در راستای رفع مشکلات آنان گام برداشت.
وی گفت: مساجد و اصناف همانند دوران دفاع مقدس که پشتیبانی های مهم و اساسی جبهه را بر عهده داشتند امروز هم رسالتی مانند همان دوران را بر دوش دارند تا هر مسجد و صنف به اندازه توان خود و در کنار سایر کمک های امدادی و دولتی بتواند با ارایه خدمت بی منت، مشکلات سیلزدگان کشور را کاهش دهد.
قوی پنجه افزود: این طرح یک کار بزرگ جهادی است و هدف آن استفاده از توان افراد، مساجد و اصناف برای ساخت منازل مسکونی و تامین کالاهای اساسی سیلزدگان می باشد.
وی اظهار داشت: بسیج از متن مردم است و اعتماد همه صنوف به این نهاد مردمی باعث می شود مشارکت ویژه ای را در اجرای این طرح شاهد باشیم.
براساس طرح 'جهاد همبستگی ملی' هر مسجد در سراسر کشور یک باب واحد مسکونی را در مناطق سیلزده احداث می کند و هر کاسب نیز تامین یک کالای اساسی را بر عهده‎ می گیرد.
در این طرح از مردم سراسر کشور با محوریت مساجد دعوت شده است در بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی سیلزدگان مشارکت کنند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
7079/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.