به گزارش ایرنا، در این روز بزرگ زائران بویژه جوانان از گوشه و کنار شهر رهسپار حرم مطهر رضوی شدند تا ضمن تبریک این عید خجسته به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع)، عرض ارادت خود را به خاندان مطهر ثامن الحجج (ع) ابراز دارند.
در سالنامه جمهوری اسلامی ایران، سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده است، به همین منظور صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با بهترین گل و خوشبوترین رایحه ها تزئین و حال و هوای خوش همراه با معنویت و خلوص در سراسر حرم مطهر مستولی شده است.
مراسم محوری گرامیداشت روز جوان در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد و ذاکران اهل بیت (ع) به مولودی خوانی پرداختند.
یکی از سخنران حرم مطهر رضوی نیز در این مراسم به تشریح ویژگی های جوان مومن از دیدگاه اسلام و قرآن پرداخت.
حجت الاسلام مرتضی امین نیا گفت: یکی از نیازهای جوان امروز داشتن الگوی مناسب برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت است که حضرت علی اکبر (ع) برترین الگوی جوانان در دفاع از اسلام است.
وی افزود: امروز جوانان ما باید با الگو گیری از اوصاف شایسته حضرت علی اکبر (ع) همچون ادب، وقار، سخاوت، شجاعت، اطاعت و تسلیم بودن در برابر فرمان ولی خود از دین مبین اسلام حمایت کنند.
وی با بیان اینکه آشنایی با سیره حضرت علی اکبر (ع) به عنوان جوان نمونه در تاریخ اسلام برای جوانان لازم و ضروری است، اظهار داشت: جوان مهدوی باید گفتار و رفتار و اخلاق شبیه حضرت علی اکبر (ع) داشته باشد.
این کارشناس مذهبی گفت: ناامیدن کردن از رحمت الهی یکی از هنرهای شیطان است که انسان را از این طریق گمراه می ‌کند و زمینه اصرار بر گناه را در وجود او فراهم می‌ سازد.
وی افزود: با توجه به احادیث اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پیرامون اهمیت توبه در سنین جوانی، خداوند برای جوان توبه کننده آغوش ویژه و خاص گشوده است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.