استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از علیرضا رزم حسینی در سیزدهیمن گردهمایی سالانه گروه اقتصادی میثاق (گام)در مشهد گزارش داد: اگرمی خواهیم مهاجرت روستائیان معکوس شود باید الگوی مثلث توسعه اقتصادی را به همه کشورگسترش دهیم و ماموریت توانمندسازی مردم را بر عهده گیریم.
وی با اشاره به تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مد رهبر فرزانه انقلاب را عملی کنیم باید گام اول 40 ساله انقلاب را مورد ارزیابی قرار دهیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: با شروع انقلاب اسلامی، نظام با جنگی ناخواسته و نابرابر مواجه شد اما جوانان ما با دست خالی و بدون هیچ ادعایی به مصاف با دشمنان رفتند و با پایمردی، فتوحات بزرگی را رقم زدند.
رزم حسینی افزود: بعد از جنگ، دوران بازسازی خرابیها آغاز شد و در سراسر کشور اقادامات زیربنایی از جمله برق، گاز و آبرسانی و ساخت مدرسه در تمام مناطق روستایی و شهری انجام شد اما با وجود زیر ساختهای مناسب درکشور از جمله در حوزه توسعه روستایی نتیجه دلخواه را نگرفتیم و باید اشتباه خودمان را اصلاح کنیم.
وی با اشاره به تحریم دشمنان علیه انقلاب اسلامی ادامه داد: کشوری که بنیه اقتصادی نداشته باشد آسیبهای اجتماعی اش افزایش پیدا می کند که باید به این مساله توجه کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: تا زمانی که در نظام اداری کشور، نهادسازی مردمی نکنیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد لذا امیدواریم در خراسان رضوی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی تشکیل شود تا بتواند این اتفاق را رقم بزند.
رزم حسینی با اشاره به اینکه نظام اداری کشور باید اصلاح شود افزود: باید در مقابل نظام اداری کشور طغیان کنیم و در این صورت است که می توانیم گام دوم را برداریم.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور که ریاست مجموعه 'گام' را بر عهده دارد نیز در این گردهمایی گفت: گروه اقتصادی میثاق یک مجموعه فرهنگی است که وظیفه اصلی خود را کار تربیتی می داند و حدود 25 مرکز و شرکت تحت این مجموعه فعالیت می کنند.
احمد شجاعی افزود: رزم حسینی در دوران جنگ، پا به خدمت و در دوران سازندگی پا به رکاب بوده و در حال حاضر نیز زندگی خود را وقف امور اجرایی کرده است.
علیرضا رزم حسینی که از چند ماه پیش سکان مدیریت ارشد خراسان رضوی را به دست گرفته با الگوگیری از مدل موفق 'قلعه گنج' کرمان بر توسعه استان با محوریت طرحی ابتکاری موسوم به 'مثلث اقتصادی' تاکید دارد.
در قالب 'طرح مثلث توسعه اقتصادی' سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف شده است و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون این مثلث قرار گرفته اند.
بر اساس طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی این استان به 12 منطقه اقتصادی تقسیم شده تا با تعیین 'معین اقتصادی'، جذب سرمایه برای هریک از این بخشها و تشکیل صندوقهای خرد و کلان، رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.
هدف اصلی رزم حسینی در این مدل اقتصادی رفع مشکلات جامعه به ویژه مردم روستایی و مناطق کمترتوسعه یافته با کمک بخش خصوصی، معینهای اقتصادی هر منطقه و همراهی همه بخشهای حاکمیت است.
1922/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.