حجتعلی شایانفر دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 580 نفر از این تعداد ساکن روستاهای صیف آباد و محمد آباد بردسکن هستند که روستای صیف آباد به طور کامل تخلیه شده است.
وی اظهار داشت: ساکنان این روستاها در مساجد، سالن های ورزشی و سایر مناطق امن اسکان یافتند.
وی گفت: بارندگی شدید که از عصر دیروز تمام مناطق استان خراسان رضوی را فرا گرفته است همچنان ادامه دارد.
شایانفر افزود: طی این مدت بیشترین باران با 125 میلیمتر در شهرستان بردسکن گزارش شده است.
وی از بازگشایی راه فرعی بردسکن - بجستان خبر داد و گفت: هم اکنون 2 جاده فرعی بردسکن - درونه طبس و رباط سنگ - کدکن تربت حیدریه در استان خراسان رضوی مسدود است.
بر اساس پیش بینیهای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا 27 فروردین ادامه دارد.
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بجستان در جنوب و خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است.
شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد.
سه جاده فرعی و 28 راه روستایی در این استان بر اثر سیلاب مسدود شده است که 9 راه روستایی از این تعداد در کلات و بقیه در شهرستانهای بجستان، تربت جام، صالح آباد، خلیل آباد، جوین، درگز، باخرز، سرخس، تایباد، فریمان و بردسکن واقع است.
همچنین 12 نقطه در سطح شهر سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی دچار فرونشست و چهار روستای در معرض خطر سیل در شهرستانهای خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب و تربت حیدریه و بجستان در جنوب این استان از جمعیت تخلیه شده اند.
از روز گذشته تاکنون 233 مورد آبگرفتگی معابر و منازل در شهرستانهای کلات، بردسکن، خلیل آباد، بجستان، مشهد و سرخس رخ داده، برق هشت روستا در شهرستانهای بردسکن، سرخس و کدکن تربت حیدریه و آب 20 روستا در شهرستانهای کلات، سرخس، نیشابور و قوچان نیز قطع شده است.
در پی تداوم بارش شدید هفت سد نیز در خراسان رضوی سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف استان بخاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.