علی اصغر سمیعی زاده عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول این جاده 15 کیلومتر است که به علت بروز سیلاب و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی، با هماهنگی پلیس راه بر روی ترافیک خودوریی مسدود اعلام شده است.
وی گفت: در این مسیر 9 آبنما وجود دارد که به سبب حجم زیاد بارندگی و سرریز آب رودخانه های منطقه حجم زیادی از آب در سطح جاده جاری شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جوین افزود: رانندگان در صورت سفر ضروری می توانند از مسیر جایگزین جاده نقاب به حکم آباد استفاده کنند.
نقاب، مرکز شهرستان 54 هزار نفری جوین در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. این شهرستان با دو بخش 'مرکزی و عطاملک' دارای چهار دهستان و 53 روستا است. 40 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
بر اساس پیش بینیهای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا 27 فروردین ادامه دارد.
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بجستان در جنوب و خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است. شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد.
همچنین تاکنون 12 نقطه در سطح شهر سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی دچار فرونشست و سه روستای در معرض خطر سیل در شهرستانهای خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب و بجستان در جنوب این استان از جمعیت تخلیه شده اند.
در پی تداوم بارش شدید هفت سد نیز در خراسان رضوی سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف استان بخاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.