سعید خجسته پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 12 روستا از این تعداد در بخش مرکزی، هفت روستا در بخش سرولایت، هشت روستا در بخش زبرخان و پنج روستا در بخش میان جلگه قرار دارند.
وی ادامه داد: امسال تاکنون 10 کیلومتر از مسیلهای شهری و روستایی در سطح شهرستان نیشابور از جمله کال نانوا بازگشایی و لایروبی شده اند. کار ایجاد یک کانال انحرافی هم در روستای دولت آباد بخش زبرخان به طول 700 متر برای هدایت سیلابها صورت گرفت.
مدیر امور منابع آب نیشابور حجم سیلابهای ناشی از بارندگی ظرف دو روز اخیر را در این شهرستان 12 مترمکعب در ثانیه اعلام و بیان کرد: شش مترمکعب از این میزان سیلاب به سیل بندها و یک مترمکعب آن به گودالهای مسیلها هدایت شد. هدایت بقیه این حجم سیلاب نیز از طریق کالهای 'نانوا، جنگل و شور' به سمت دشت نیشابور صورت گرفت.
وی همچنین گفت: هم اینک ظرفیت 12 میلیون ‌مترمکعبی 'سد بار' نیشابور بطور کامل پرو آبگیری سد 300 هزار مترمکعبی 'باغرود' و بند تغذیه 700 هزار مترمکعبی 'درود' نیز کامل شده است.
خجسته پور افزود: همچنین در قالب بهره برداری از 'طرح تغذیه مصنوعی رودخانه فاروب رومان' طی 28 روز گذشته روزانه 500 هزار مترمکعب آب وارد سفره های زیرزمینی نیشابور شده است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. نیشابور مرکب از چهار بخش مرکزی، زبرخان، سرولایت و میان جلگه 431 روستا دارد. 163 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.