امیر سرتیپ رضا آذریان روز دوشنبه در آستانه 29 فروردین ماه که به نام 'روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی' نام گذاری شده است در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: درحال حاضر ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه وابستگی به کشورهای دیگر ندارد و تمامی تجهیزات در اختیار خود را توسط جوانان انقلابی بومی سازی کرده است.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران براساس تهدیدات دشمنان رزمایش برگزار می کنند و این امر سبب شده نیروهای ارتش از واکنشهای سریع در مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان بهره مند شوند.
فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور گفت: یگانهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور نیز در تمام زمینه های نظامی از جمله واکنش سریع و هجومی از توانایی بالایی برخوردارهستند.
امیرسرتیپ آذریان با اشاره به حضور نیروهای ارتش در مرزهای شرقی افزود: یگانهایی از ارتش جمهوری اسلامی از شهریور سال گذشته در مرز افغانستان در استانهای خراسان رضوی و جنوبی مستقر شده اند و تمامی تحرکات دشمنان را رصد می کنند.
وی ادامه داد: آمادگی کامل ارتش جمهوری اسلامی سبب شده هیچ گونه تحرکی از آن سوی مرزهای شرقی ایران نداشته باشیم اما نیروهای ارتشی در کنار مرزبانان، تمامی تحرکات را به نحو شایسته ای رصد می کنند.
فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور گفت: قدرت دفاعی و رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمین، هوا و دریا از جایگاه بالایی برخوردار است.
امیر سرتیپ آذریان با هشدار نسبت به تحرکات احتمالی دشمنان انقلاب اسلامی افزود: اگر کسی و یا کسانی بخواهند دست به تهدید این نظامی الهی بزنند نیروهای مسلح انقلاب اسلامی پاسخ دندان شکنی به آنان می دهند.
وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از حریم اهل بیت (ع) پاسداری می کند و تا کنون در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه هشت شهید تقدیم کرده است که سه شهید آن از ارتشیان شمال شرق کشور بوده اند.

* سپاه و ارتش نیروهای الهی اند
فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دل مردم ایران جای دارد و اقدام اخیر رئیس‌ جمهوری آمریکا علیه سپاه نشان از شکست ایالات متحده آمریکا در منطقه دارد و مردم ایران این نهاد انقلابی و ارتش را نیروهایی الهی می دانند.
امیر سرتیپ آذریان افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند تمامی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از یک فرمانده کل قوا دستور می گیرند و این حرکت آمریکا هیچ تاثیری در کاهش محبویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران و منطقه ندارد.
وی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان دو بازوی قدرتمند، مدافع همیشگی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند که به هیچ کس اجازه تعرض به نظام و کشور را نمی دهند.

* ارتش تا برطرف شدن کامل مشکل سیلاب در کنارمردم است
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: نیروها، امکانات، تجهیزات هوانیروز و بیمارستان صحرایی ارتش تا برطرف شدن کامل بحران آب گرفتگی و سیلاب گلستان در خدمت مردم این استان هستند و به کمک رسانی خود به مردم سیل زده استان گلستان ادامه می دهد.
امیر سرتیپ آذریان افزود: بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق از زمان راه اندازی تاکنون 40 هزار نفر از سیل زدگان گلستانی را ویزیت کرده است و این کار را همچنان ادامه می دهد.
وی اضافه کرد: استان خراسان رضوی به عنوان معین استان سیل زده گلستان در برطرف کردن مشکلات سیل معرفی شده است و تا زمانی که سیل زدگان در این استان به ما نیاز داشته باشند در کنار مردم هستیم.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: آن بخش از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی که در گلستان درگیر سیل هستند در رژه روز 29 فروردین شرکت نمی کنند بلکه در این روز هدایایی را در بین سیلزدگان توزیع می کنند.
امیر سرتیپ آذریان به مراسم امسال روز ارتش اشاره و بیان کرد: به همین مناسبت روز پنجشنبه آینده در مشهد و چند شهر دیگر خراسان رضوی مراسم رژه برگزار می‌شود که در مشهد مراسم رژه یگانهای ارتش در بلوار نماز این شهر صورت می گیرد.
وی افزود: رژه موتوری و پیاده نظام همراه با پرش چتربازان، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری کلاسهای بصیرت افزایی و برنامه های ورزشی از برنامه های روز ارتش هستند.
1922/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.