محمد علی نبی پور روز یکشنبه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: همچنین در راستای هدایت و کنترل سیلاب در غرب شهر کاشمر تمهیدات لازم اندیشیده شد و خاکریزهایی توسط شهرداری ایجاد شد تا سیلاب در مسیر اصلی خود جریان داشته باشد و برای مجموعه مسکن مهر این شهر نگرانی به وجود نیاید.
وی ادامه داد: با وجود حجم بالای بارشها از عصردیروز تا امروز با تدابیر اتخاذ شده مشکل خاصی در کاشمر وجود نداشته است و سیلاب از سمت غرب شهر در حال عبور است.
فرماندار کاشمر گفت: ماشین آلات شهرداری مسیر سیلاب را هدایت کردند وعملا سیلاب در مسیر رودخانه قرار دارد.
نبی پور افزود: تاکنون میزان بارندگی در ایستگاه تنورچه 68 میلیمتر گزارش شده است و متوسط بارندگی از روز گذشته تا کنون 40 میلیمتر ثبت شده است.
وی ادامه داد: در برخی مناطق، آبگرفتگی معابر شهر کاشمر و چند روستا رخ داده است که آسیب و خسارت مالی آنچنانی بر جای نگذاشته است و امیدواریم طی ساعات آینده هم مشکل خاصی در شهرستان به وجود نیاید.
فرماندار کاشمر گفت: پیرو هماهنگی شورای مدیریت بحران استان چهار دستگاه ماشین آلات شامل لودر، بیل مکانیکی و بیل بکهو به همراه یک دستگاه کامیون و وانت مزدا به همراه شش نفر نیروی انسانی شامل راننده و تعمیرکار به مناطق سیل زده استان گلستان اعزام شدند.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
بر اساس پیش بینیهای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا 27 فروردین ادامه دارد.
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال و بجستان در جنوب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است. شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات به خاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به تخلیه یکی از محلات آن شد.
همچنین تاکنون هفت سد در این استان سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف خراسان رضوی به خاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شده اند. با این وجود به خاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه تلفات جانی نداشته است.
1922/7497
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.