حامد قربانی عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مکانها به امکانات لازم تجهیز شده است و در صورت وقوع سیل احتمالی شهروندان در آنها اسکان داده می شوند.
وی ادامه داد: 15 نقطه حادثه خیز در زمان وقوع سیل در گناباد شناسایی و رفع خطر شد که از این تعداد 11 نقطه در سطح شهر و بقیه در دیگر نقاط شهرستان بود و بیشتر این نقاط حادثه خیز شامل ساخت و سازها در مسیر کانالها و رودخانه هاست که در صورت لزوم در آینده تخریب می شود.
فرماندار گناباد گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی، این شهرستان از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون در وضعیت آماده باش در مقابله با سیل و سیلابهای احتمالی قرار دارد و آمادگی دستگاهها و متولیان ستاد هماهنگی مدیریت بحران افزایش یافته و شش جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران برگزار شده است.
قربانی افزود: از زمان اعلام تشدید بارشها در گناباد طی 24 ساعت گذشته تاکنون بارشها موجب آب گرفتگی و سیلاب در برخی مناطق شده اما مشکل حادی از نقاط شهری و روستایی این شهرستان گزارش نشده و طی همین مدت در گناباد 12.6 میلی متر باران باریده است.
بنا بر پیش بینی اداره هواشناسی از اواخر روز شنبه تا عصر سه شنبه تقویت هسته بارشی منجر به بروز سامانه ای ناپایدار و افزایش حجم بارشها به شکل رگبار و رعد و برق و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در استان خراسان رضوی به ویژه مناطق جنوبی این استان نظیر گناباد می شود.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/2095
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.