غلامرضا نعیمی مجد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شبکه شامل راههای فرعی، اصلی، شریانی و روستایی استان خراسان رضوی می شود.
وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص زیرساخت های ارتباطی، متولی کارگروه حمل و نقل شورای مدیریت بحران استان است لذا همه موضوعات حمل و نقلی را به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی در استان رصد می کند و پیگیر این گونه بحرانهاست.
او ادامه داد: میزان خسارت های وارد شده ناشی از جاری شدن سیلاب به شبکه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون 367 میلیارد ریال برآورد شده است.
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بارش باران و جاری شدن سیل و خسارت های ناشی از آن طی سال جاری بررسی شده است و نتایج حاصله توسط اداره کل راه و شهرسازی به وزارت راه و شهرسازی انتقال داده شده است.
نعیمی افزود: از جمله خسارت های وارد شده به راه های استان، جاری شدن سیلاب در راه شریانی مشهد به نیشابور و سبزوار به شاهرود بود که باعث قطع راه ارتباطی شد.
وی اضافه کرد: جاری شدن سیلاب حتی در کیلومتر 25 محور مشهد - نیشابور باعث فرونشست زمین شد که به مدت حدود 20 ساعت راه را مسدود کرد.
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی، خوشبختانه فعالیت های راه سازی در خراسان رضوی به موقع متوقف و هشدارهای لازم به پیمانکاران داده شد تا مسیرها آزاد نگه داشته شود و اقدامات لازم برای به حداقل رساندن ورود خسارت به تاسیسات انجام گردد.
نعیمی افزود: نقاط حادثه خیز در برابر سیل در خراسان رضوی شناسایی شده است و راهداران، عملیات نگهداری در نقاط مستعد سیلاب و بالاآمدگی آن را دقیق تر انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی به عنوان تنها استان معین مناطق سیل زده گلستان انتخاب شده است ادامه داد: تاکنون کمکهایی از جمله ماشین آلات، بیل مکانیکی، بولدوزر، کامیون، پمپاژ آب و همچنین یک دستگاه پل 70 متری سرپایی توسط نهادهای عضو شورای حمل و نقل استان و بخش خصوصی به مناطق سیل زده گلستان ارسال شده است.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 423 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.