حسین ابراهیمی کردیانی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: دو روستای در معرض آسیب و همچنین نقاط حساس، کالها و مسیرهای آسیب پذیر در شهر بجستان دراولویت توجه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان قرار دارد.
وی ادامه داد: از نقاط حساس در مواقع تشدید بارندگی و جاری شدن روان آب و سیلاب احتمالی برخی از قناتهای بایر و مسیرهای عبوری اند که آخرین وضعیت آنها از طریق جهاد کشاورزی بجستان استعلام شد و آمادگی برای کاهش خسارتها و ارائه خدمات لازم در زمان وقوع مخاطرات ارتقاء یافت.
فرماندار بجستان گفت: برای جلوگیری از خسارتهای ناشی از سیلاب در مناطق روستایی اقدامات لازم از جمله هدایت روان آبها و جلوگیری از ورود آنها به روستاها انجام شد.
ابراهیمی افزود: افرادی که با ساخت و ساز و تجاوز به مسیر و بستر کالها و رودخانه ها طی سالهای گذشته مخاطرات در زمان بروز سیل را افزایش داده اند باید پاسخگوی رفتار خود باشند و مراجع قضایی هم با نظارت و اشراف کامل نسبت به این مساله با خاطیان برخورد می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص جوی و بارشها و احتمال بروز سیلاب از ابتدای امسال تاکنون چهار جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بجستان برگزار شده و آمادگی مسئولان و کمیته های جانبی افزایش یافته است همچنین در پی اعلام شرایط خاص آب و هوایی در روزهای یکشنبه تا سه شنبه این هفته جلسات مشترکی با دهیاران برگزار شد و همه مسئولان در حال آماده باش کامل قرار دارند.
فرماندار بجستان گفت: در این شهرستان برای سرعت بخشی و ارائه خدمات بهتر در زمان وقوع مخاطرات احتمالی دهیاران با گروه بندی روستائیان به گروههای هشت نفره ضمن افزایش آمادگی از ظرفیت مردم برای امدادرسانی در زمان بروز سیلاب و مخاطرات ناشی از تشدید بارندگیها بهره می گیرند.
ابراهیمی افزود: سامانه پیامکی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیز برای مسئولان، بخشداران و دهیاران فعال شده و مقرر شده است اهالی روستاها با هم افزایی عمومی هر گونه خطرات سیلاب احتمالی را برای روستاهای همجوار و پائین دست در اسرع وقت اطلاع دهند.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی برای عصر امروز و امشب بارش شدید و 50 میلیمتری باران را در برخی نواحی این استان پیش بینی کرده است.
طی این مدت بارندگی در نواحی جنوبی، غربی و شمالی این استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
شهرستان بجستان در 278 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
1922/2095
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.