رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن گفت: درصورت وقوع باران های سیل آسا تمامی تدابیر لازم اتخاذ و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، ابراهیم قاسم پور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به اخطاریه ها و هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه  بارش زا در خراسان رضوی به ویژه مناطق غربی گفت: حقیقتا تمامی مدیران دستگاههای اجرایی در وقوع سیل‌های اخیر پای کار و با مدیریتی که انجام شد هیچ حادثه جانی در حوزه استحفاظی شهرستان  رخ نداد. 

سرپرست فرمانداری بردسکن  اقدامات انجام شده توسط مدیران دستگاههای اجرایی و خدماتی و امدادی را  مطلوب ارزیابی کرد و گفت:  در مواقع بحران همه امکانات و تجهیزات دستگاهها باید در اختیار ستاد بحران قرار بگیرد و با هماهنگی های انجام شده  در صورت نیاز  به کمک دیگر دستگاهها بروند.

وی از شناسایی نقاط پرخطر در مواقع وقوع سیل در نقاط مختلف شهرستان خبرداد و گفت:  همه دستگاههای اجرایی و خدماتی باید حوزه ماموریت خود را  تحت کنترل و تدابیر لازم را اتخاذ کنند .

قاسم پور به توان و ظرفیت  بخش خصوصی در مواقع بحران اشاره کرد و از دستگاههای اجرایی خواست در صورت نیاز از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی در مواقع بحران استفاده کنند. 

وی اظهارداشت: هر گونه ساخت و ساز در مسیر  سیل ها و حریم رود خانه ها ممنوع است و در  اخذ مجوز دستگاههای متولی باید پاسخ گو باشند. 

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن  بر ترویج فرهنگ بیمه تاکید کرد و گفت: در سیل های اخیر از 30 میلیارد تومانی که به بخش های مختلف شهرستان خسارت وارد شد بیشترین خسارت به حوزه کشاورزی و راهها وارد شد که می طلبد در بحث بیمه فرهنگ سازی و به مردم آگاهی بخشی داده شود. 

وی با بیان اینکه حوزه ماموریت آب منطقه ای در 3 شهرستان بردسکن ، کاشمر و خلیل آباد است می طلبد در مواقع بحران یک نفر به عنوان نماینده آب منطقه ای در شهرستان استقرار پیدا کند.

وی بر تشکیل کارگروه  ویژه با هدف  مشخص شدن مسیر  سیل ها  با محوریت آب منطقه ای و دیگر ادارات  مرتبط در شهرستان تاکید کرد و گفت: اداره امور آب منطقه ای باید نقشه مسیر مسیل ها را  در حوزه شهرستان بردسکن مشخص کند.

قاسم پور با بیان اینکه دهیاران در سطح روستاها با هماهنگی بخشداران آمادگی کامل را در صورت وقوع سیل داشته باشند و در صورت نیاز از توان بخش خصوصی در روستاها استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.