حسین یوسفی روز شنبه در حاشیه بازدید از برخی واحدهای صنعتی گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 20 طرح بزرگ صنعتی با حمایت و پرداخت تسهیلات بانک صنعت و معدن طی سه سال گذشته در این استان به بهره برداری رسیده که با راه اندازی آنها برای یک هزار و 800 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: 10 واحد بزرگ صنعتی و معدنی دیگر در شرف عقد قرارداد اخذ تسهیلات قرار دارند که با راه اندازی آنها برای یک هزار نفر دیگر فرصت شغلی فراهم می شود.
وی گفت: بانک صنعت و معدن در راستای وظایف اصلی و تخصصی خود در حمایت از بخش تولید، به راه اندازی واحدهای راکد و نیمه تمام از طریق پرداخت تسیهلات توجه خاص دارد و با تامین سرمایه در گردش زمینه راه اندازی واحدهای تولیدی و اشتغال و کارافرینی آنها را فراهم می کند.
یوسفی افزود: روان سازی پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی نقش مهمی در رونق تولید دارد و بانک صنعت و معدن سعی می کند با نگاه توسعه ای و سهولت دریافت تسهیلات در رونق تولید سهیم باشد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: 13 واحد نیمه تمام صنعتی و معدنی در این شهرستان وجود دارد که برای تکمیل و راه اندازی آنها چهار هزار و 200 میلیارد ریال مورد نیاز است و با بهره برداری این طرحها برای 800 نفر اشتغال ایجاد می شود.
هادی ایزدی افزود: همچنین 26 طرح صنعتی و معدنی نیز تعطیل یا نیازمند اجرای طرح توسعه از 10 تا 60 درصد هستند.
172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و از این محل برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و برای دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
مرکز شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.