در مراسمی نخستین مرکز شتاب دهنده پارک علم و فناوری خراسان رضوی با حضور مسئولان مربوط افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد رئیس پارک علم و فناوری خراسان در این مراسم گفت: 'مرکز شتاب‌دهنده' به عنوان مبنایی برای رشد، آماده سازی و پرورش ایده های خلاق به منظور حضور قوی و موثر در آن و گذراندن 'دوره رشد' ایجاد و راه اندازی شده است.

 رضا قنبری هدف فعالیت شرکتها و ایده پردازان را در مرکز رشد پارک علم و فناوری توسعه و گسترش ایده در سطح بازار و تولید اعلام و بیان کرد: ورود شرکتها و ایده ها به 'مرکز شتابدهی' که در پی همکاری پارک علم و فناوری خراسان و بخش خصوصی راه اندازی شده راهی برای تقویت حضور بخش خصوصی در عرصه دانش و ایده پردازی است.

مدیرعامل شرکت هاوش نیز در این مراسم گفت: شرکتها با بهره مندی از آموزشها و دوره های مختلف توانمندی ورود به مرکز رشد را کسب می کنند.

هادی ذواشکیانی افزود: شرکت هاوش مسئولیت آماده سازی شرکتها را برای ورود به مرکز شتابدهنده در پارک علم و فناوری خراسان بر عهده دارد و از این پس تقویت و آماده سازی ایده های شرکتها در آن صورت می گیرد.

رئیس مرکز رشد فناوریهای فرهنگی و زیارت در پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز به خبرنگاران گفت: این مرکز سال 1393 به عنوان نخستین نمونه از نوع خود در سطح کشور فعال شد. مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان امسال نیز با هدف تقویت حمایت از ایده های خلاقانه اقدام به راه اندازی مرکز شتابدهنده با همکاری شرکت هاوش کرد.

علیرضا جاوید عرب شاهی افزود: در پارک علم و فناوری خراسان دو دوره حمایتی شامل رشد مقدماتی و دوره رشد وجود دارد. در چارچوب 'دوره رشد' تیم سازی و شبکه سازی به مرحله ایده می رسد تا در نهایت محصول وارد بازار شود.

وی ادامه داد: مرکز شتابدهنده هاوش در 'دوره رشد مقدماتی' به کمک پارک علم و فناوری آمده، به این صورت که ایده ها مستقیم وارد شتابدهنده می شوند و بر روی آنها در چهار بخش 'جذب، پیش شتاب، شتابدهی و ارائه به سرمایه گذار' کار صورت می گیرد. هم اینک 34 شرکت در بخشها و حوزه های مختلف در مرکز رشد فناوری فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان رضوی فعالیت دارند.

پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را سال 1381 با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند آغاز کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.