محمدصادق براتی روز جمعه در بازگشت به مشهد از سفر به مناطق سیلزده استان گلستان طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ابراز رضایت مدیران استان گلستان در جریان بازدید از روند امدادرسانی خراسان رضوی در مناطق سیلزده آن استان و نیز طی سه نشستی که با مسئولان ذیربط داشتم، به ویژه از سوی استاندار گلستان اعلام شد.
وی ادامه داد: خراسان رضوی از سوی وزارت کشور به عنوان 'استان معین منطقه سیلزده گلستان' تعیین شده و به همین منظور استاندار خراسان رضوی چند روز پیش به استان گلستان سفر و از نواحی سیلزده در آن استان بازدید کرد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: علیرضا رزم حسینی بلافاصله پس از بازگشت از گلستان در قالب نشستهای متعدد با مدیران دستگاههای مختلف خراسان رضوی نسبت به چگونگی ارسال سریع و موثر کمکها به مناطق سیلزده برنامه ریزی کرد.
وی افزود: پیرو این برنامه ریزیها تاکنون 999 تن کالا شامل آرد، روغن خوراکی، آب معدنی، کنسرو، تن ماهی و بسته های غذایی با 135 دستگاه کامیون از خراسان رضوی برای هموطنان سیلزده به گلستان ارسال و در آن استان توزیع شده است.
براتی ادامه داد: همچنین 500 نفر نیروی انسانی برای فعالیتهای امدادی و سازندگی از خراسان رضوی به مناطق سیلزده گلستان اعزام شده و هم اینک نیز 280 نفر از آنها در آن استان سیلزده گلستان مستقر و مشغول فعالیت هستند.
وی گفت: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز اقدامات لازم را برای فراهم کردن بستر اسکان اضطراری و موقت سیلزدگان در مناطق مختلف استان گلستان انجام داده و همچنان مشغول فعالیت در این حوزه است.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین در چارچوب امدادرسانیهای این استان تاکنون 140 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و تجهیزات به گلستان ارسال شده که هم اینک همه آنها فعال بوده و مشغول رفع خسارتهای ناشی از سیل هستند.
وی ادامه داد: با این وجود از آنجا که نیاز مناطق سیلزده گلستان بیشتر از تعداد ماشین آلات مستقر فعلی است، دیروز 22 فروردین هماهنگی لازم برای ارسال ماشین آلات بیشتر از خراسان رضوی صورت گرفت که هم اینک در حال اعزام هستند.
براتی گفت: در پی خسارات ناشی از سیل هنوز بسیاری از منازل هموطنان سیلزده گلستانی مناسب سکونت نیست لذا دیروز یک آشپرخانه سیار توسط خراسان رضوی در منطقه گمیشان فعال شد. امروز 23 فروردین نیز برای طبخ و تامین غذای هموطنان سیلزده آشپزخانه سیار دیگری در منطقه آق قلا مستقر شد.
وی اضافه کرد: این آشپزخانه ها در مجموع برای هر وعده غذایی روزانه 30 هزار پرس خوراک طبخ و توزیع می کنند. همچنین امروز یک نانوایی سیار توسط خراسان رضوی در مناطق سیلزده گمیشان و آق قلای استان گلستان فعال می شود تا نان مورد نیاز هموطنان سیلزده را تامین کند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در مجموع تاکنون نهادهای مختلف این استان از جمله بخش خصوصی، آستان قدس رضوی، جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاههای اجرایی کمکهای قابل توجهی را جمع آوری و به استان گلستان ارسال کرده اند.
وی افزود: همچنین پیش از آنکه خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان در کمک رسانی به سیلزدگان اعلام شود، از سوی این استان آشپزخانه و نانوایی در استانهای لرستان و خوزستان مستقر شده و ضمن تداوم فعالیت آنها تاکنون کمکهای زیادی شامل اقلام و کالاهای مورد نیاز هموطنان سیلزده لرستانی و خوزستانی از خراسان رضوی ارسال شده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.