زهرا مبشری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای عصر امروز 23 فروردین بارشهای پراکنده رگباری در نوار غربی و نواحی جنوبی خراسان رضوی پیش بینی شده اما فعالیت سامانه بارشی اصلی از عصر روز شنبه 24 فروردین جاری در این استان آغاز می شود.
وی ادامه داد: بارشهای ناشی از فعالیت این سامانه جوی ابتدا در نواحی غربی خراسان رضوی جریان دارد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی در تمام مناطق استان به صورت بارشهای رگباری پرحجم و شدید توام با رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، افت دما و وزش باد گسترش می یابد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در پی این بارشهای شدید احتمال آبگرفتگی معابر، جریان روان آب و در نواحی مستعد بروز سیلاب در سطح استان پیش بینی شده است. فعالیت سامانه بارشی تا ظهر روز سه شنبه هفته آینده 27 فروردین ادامه خواهد داشت.
وی به کاهش 10 درجه ای دمای هوا در خراسان رضوی نیز طی همین مدت اشاره و بیان کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده بیشینه دمای هوا در استان نسبت به امروز کاهش قابل ملاحظه ای می یابد اما هوا سرد نمی شود لذا نگرانی از بابت خسارت به محصولات کشاورزی وجود ندارد.
مبشری بیشینه دمای امروز هوای مشهد را 24 درجه سلسیوس اعلام و بیان کرد: بیشینه دمای هوای این شهر در روزهای یکشنبه و دوشنبه آتی به ترتیب به 16 و 13 درجه کاهش خواهد یافت.
فریمان با کمینه دمای شش درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای 28 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.