سرپرست معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل زده، هنوز وضعیت عادی در این منطقه حاکم نشده است.

محمد صادق براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: با توجه به اینکه این استان معین کمک رسانی به مناطق سیل‌زده گلستان است و در راستای بازدید استاندار خراسان رضوی از استان گلستان ، جلساتی در ستاد بحران تشکیل و مقرر شد کمک رسانی به مناطق سیل زده با برنامه ریزی و شدت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: تاکنون بیش از 999 تن انواع کالاهای ضروری مانند دارو، برنج و کنسرو توسط 135 خودروی سبک و سنگین به مناطق سیل زده گلستان ارسال شده است.

براتی در خصوص اعزام افراد کمک رسان گفت: تا به امروز تعداد 500 نفر به استان گلستان اعزام شده اند که در حال حاضر 280 نفر در مناطق مختلف این استان مستقر و مشغول خدمت رسانی هستند.

وی افزود: حدود 140 خودرو و ماشین آلات سبک و سنگین به مناطق سیل زده ارسال شده که با هماهنگی صورت گرفته تعدادی وسیله سبک و سنگین دیگر در حال اضافه شدن است.

سرپرست معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی افزود:در شهرستان های آق قلا و گمیشان طبخ غذا بر عهده آستان قدس رضوی است که با تلاش افراد خدمت رسان روزانه 5هزار پرس غذای گرم در سه وعده بین مردم توزیع می‌شود که این مقدار طبخ و توزیع در حال افزایش دو برابری است.

وی در خصوص اسکان مردم سیل زده گفت: با توجه به شروع مدارش در سال جدید مراکز اسکان موقت مستقر در مدارس و مراکز آموزشی جمع آوری شده و به سوله های ورزشی منتقل شد.

وی در خصوص ماندن نیروهای استان در این مناطق تاکید کرد: با توجه به پیش بینی باران در عصر شنبه برای مناطق سیل‌زده ، تازمان پایدارشدن وضعیت در کنار مردم گلستان هستیم.

براتی افزود: در حال حاضر تهیه وسایل آموزشی در کنار اقلام بهداشتی در اولویت نیاز مردم منطقه است.

وی در پایان گفت: مردم گلستان با وجود مصیبت وارد شده و سیل زدگی بسیار قدرشناس هستند و امیدواریم با کمک دیگر دستگاه های مرتبط هرچه سریع تر آرامش را برای این مردم به وجود آوریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.