رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته به بیش از یک میلیون نفر از اتباع خارجی خدمات مطلوبی ارائه کرده که از نظر ارائه خدمات به پناهندگان همیشه پیشتاز بوده است.

مولوگتا زودای مامو طی سفر به مرز دوغارون در  شهرستان تایباد به خبرنگار ایلنا، گفت: سیاست‌های ایران در خدمات‌رسانی به پناهندگان و رفع مشکلات معیشتی، بهداشتی و تحصیلی آنان نمونه مثال زدنی و الگویی در جهان است.

وی با اشاره به حضور 320 هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی افزود: این استان پس از تهران بیشترین پناهنده را دارا است و تمام خدمات لازم را برای رفاه اتباع خارجی ارائه می‌دهد.

زودای مامو روند بازگشت مطلوب مهاجران افغانستانی در مرز دوغارون را از مهمترین برنامه‌های دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دانست و مطرح کرد: این معبر رسمی به عنوان نزدیک‌ترین گذرگاه در استان خراسان رضوی محسوب می‌شود .

وی با بیان همکاری همه جانبه دستگاه‌های متولی در امور پناهندگان گفت: دستگاه‌های مربوطه روند بازگشت داوطلبانه اتباع افغانستانی را مورد حمایت خود قرار داده و نسبت به اعتبارات این حوزه از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهند کرد.

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد تصریح کرد: بعد از گذشت حدود 2 و نیم سال در حالی ایران را ترک می‌کنم که در این کشور شاهد خدمات کامل و جامع به پناهندگان و اتباع خارجی و نیز حمایت همه جانبه از مسلمانان جهان بودم.

بازدید از مرکز خدمات پیش آگاهی از خطرات مین، کلینیک بهداشتی اتباع خارجی و نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان از برنامه‌های سفر چند ساعته رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد به مرز دوغارون در شهرستان تایباد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.