اعظم انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از اقدام استاندار خراسان رضوی در انتخاب یک زن به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری این استان افزود: برخی از طرفداران حقوق زنان در کشور معتقدند به منظور استفاده جامعه از خدمات زنان، باید زمینه عرضه تواناییهای آنان در جامعه فراهم شود و برای تحقق این مهم باید حداقل 30 درصد از مدیران جامعه زن باشند.
وی اضافه کرد: براساس این فکر در قانون برنامه ششم توسعه مصوب شد که زنان باید تا پایان برنامه عهده دار 30 درصد از پستهای مدیریتی کشور شوند اما در صورتی 30 درصد سهم زنان از پستهای مدیریتی محقق می شود که پذیرش زنان در نهادهای دولتی بیشتر گردد.
مشاور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در امور بانوان و جوانان گفت: طی سالهای گذشته روند ورود زنان به نهادهای دولتی متناسب با مردان نبوده و به همان نسبت تعداد زنانی که بتوانند به جایگاههای مدیریتی دست یابند نیز نسبت به مردان کمتر بوده است.
انصاری افزود: در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد یک زن برای نخستین بار در کشور به عنوان وزیر بهداشت و درمان انتخاب شد اما تقریبا وی در زمان مسئولیتش تنها بود و زنان کمتری در پست های مدیریتی حضور داشتند.
وی اضافه کرد: من با این که زنان به پستهای مدیریتی عالی گمارده شوند موافق هستم اما اینکه با وجود حضور اندک زنان در بین مدیران میانی و کارمندان معمولی دستگاههای اجرایی، یک مرتبه یک زن در سطح عالی مدیریتی انتخاب شود را اقدامی بلندپروازانه می دانم.
عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای تحقق سهم 30 درصدی زنان در پستهای مدیریتی لازم است ابتدا ورودی زنان به دستگاههای اجرایی بیشتر شود به این معنا که سهم پذیرش زنان در آزمونهای استخدامی دستگاههای اجرایی افزایش یابد، سپس زنانی که تجربه کافی به دست آورده اند بتوانند به عنوان مدیران میانی انتخاب شوند و در نهایت به پستهای عالی مدیریتی دست یابند.
انصاری افزود: در صورتی که حضور زنان در دستگاههای اجرایی و پستهای مدیریتی به صورت پلکانی افزایش یابد به هنگام انتخاب یک زن برای پستهای عالی مانند وزارت، معاونت وزارت یا استانداری گزینه های بیشتری برای انتخاب بهترین فرد وجود خواهد داشت.
استاندار خراسان رضوی یکی از بانوان را به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری این استان منصوب کرد.
روز گذشته علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی طی حکمی کوکب موسوی را به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری این استان منصوب کرد.
موسوی پیش از این معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی بود.
تشکیلات دولت در خراسان رضوی شامل 52 دستگاه اجرایی با 130 هزار و 952 کارمند است که 51 درصد کارکنان این دستگاهها مرد و بقیه زن هستند که از این میان 78 زن در پستهای مدیریتی استان شامل مدیرکلی، معاونت و ریاست اداره مشغول فعالیتند.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.