'مولوگنا زورای مامو' روز چهارشنبه در سفر به مرز دوغارون شهرستان تایباد استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته به بیش از یک میلیون نفر از اتباع خارجی خدمات مطلوبی ارائه کرده است که جا دارد به عنوان نماینده سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از مسئولین جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تشکر کنم.
وی اظهار داشت: سیاست های ایران در خدمات رسانی به پناهندگان و رفع مشکلات معیشتی، بهداشتی و تحصیلی آنان نمونه مثال زدنی و الگویی در جهان است.
وی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزبانی مطلوب از پناهندگان، فرصتی برای رشد و تاثیرگذاری اتباع خارجی در جامعه فراهم کرده است.
رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه پناهندگان به پشتوانه مردم با فرهنگ این کشور برای کمک به نیازمندان انجام می شود و پناهندگان قدردان کمک های سازمان های بین المللی و کشورها هستند.
وی به جایگاه مرز دوغارون از نظر ورود و خروج اتباع کشور افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مرز دوغارون یکی از امن ترین و مهمترین معبرهای رسمی زمینی ایران می باشد بیشترین ورود و خروج اتباع کشور افغانستان و بازگشت داوطلبانه پناهندگان این کشور از طریق این معبر زمینی انجام می شود.
وی به حضور بیش از 150 هزار تبعه خارجی دارای کارت معتبر اقامت در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این استان بعد از استان تهران از نظر حضور اتباع خارجی در رده دوم کشور قرار دارد که خدمات به اتباع خارجی در این استان پهناور نیز مطلوب می باشد.
روزانه بیش از هزار و 200 نفر از اتباع کشور افغانستان به صورت داوطلبانه از طریق مرز زمینی دوغارون به کشور خود بازمی گردند.
بازدید از مرکز آموزش پیش آگاهی از خطرات مین، کلینیک بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در مرز دوغارون از برنامه های سفر رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد به مرز دوغارون بود.
مرز دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
شهرستان 120 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.