حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تحریم بخش هایی از تشکیلات و افراد سپاه پاسداران در گذشته توسط دشمنان افزود: حرکت جدید آنها یک رفتار تبلیغاتی است.
وی اظهار داشت: این تهدید ها برای کشور ایجاد فرصت خواهد کرد و همانگونه که در زمان جنگ و شرایط اجتماعی و اقتصادی که در آن دوران به این کشور تحمیل شده بود توانستیم آن مشکلات را به فرصت تبدیل کنیم اکنون نیز از این شرایط برای ایجاد فرصت استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: در فضایی حضور داریم که جریان ‌های مختلف ضد نظام اسلامی تلاش دارند حاکمیت کشور را به دلیل فاصله داشتن با اهداف و آرمان های آنان ناکارآمد نشان دهند و بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به پیشرفت های گذشته راه آینده کشور را نشان داد.
حجت الاسلام پژمانفر افزود: در چهار دهه گذشته مشکلات مختلف برای نظام پیش آمد و اگر این مشکلات شکل نمی گرفت اکنون در موقعیت بهتری قرار می گرفتیم ولی در عین حال دستاوردهای بسیار دیگری برای کشور ایجاد شد که نباید به آنها بی اعتنایی و کم توجهی شود.
وی اظهار داشت: باور مشترک این است که در چهار دهه گذشته جابه جایی قدرت به سوی گفتمانی است که ایران مطرح کرده است.
وی گفت: در گذشته شاهد سازش اعراب با رژیم صهیونیستی بودیم و به گفتمان سازش اعتقاد داشتند ولی اکنون با شکل گیری انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده اند که باید در مقابل ظلم مقاومت داشته باشند.
این نماینده مجلس افزود: گفتمان ایرانی ایستادگی در مقابل ظلم به نقاط دیگر دنیا نیز سرایت کرده و دشمن را زمین گیر نموده است.
وی اظهار داشت: قضاوت دنیا این است که ایران هرآنچه را که اراده کند به آن دست خواهد یافت و به همین دلیل دشمنان با ایجاد محدودیت می خواهند به خواسته خود برسند و ما نیز این تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

* عظمت سپاه رو به افزایش است
مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: عظمت سپاه پاسداران روز به روز افزوده می ‌شود و اقتدار و صلابت این نیرو باعث عصبانیت دشمنان شده است.
حسن فتحی نیا افزود: سپاهی که نشان داد در همه شرایط پشتیبان مردم و در کنار آنهاست از هیچ کوششی برای خدمت به مردم فروگذار نخواهد کرد.
وی اظهار داشت: هر زمان خللی در یکی از نقاط کشور ایجاد می شد که موجب نارضایتی مردم بود سپاه برای رفع آن مشکلات و نارسایی ها در کوتاه ترین زمان ممکن حضور می یافت و در جریان سیل اخیر نیز این نیرو به همراه دیگر اقشار مردم به صورت شبانه روزی تلاش می کند و به همین سبب کینه دشمنان و محبت مردم نسبت به آن افزایش یافته است.
وی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات ایثارگران گفت: در این راستا کمیسیون ماده 16 ایجاد شده و آرای این کمیسیون مورد حمایت مراجع قضایی قرار دارد.
فتحی نیا با اشاره به وجود حدود هفت هزار جویای کار در خانواده ایثارگران خراسان رضوی افزود: پیشنهاد می شود با استفاده از ظرفیت مشاغل خدماتی و اقتصادی که مورد حمایت استاندار نیز هست بستر خویش فرمایی این افراد فراهم شود.

* دانشگاه فردوسی تیم تخصصی به خوزستان اعزام می کند
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد هم گفت: علاوه بر کمک های جمع آوری شده در دانشگاه یک تیم تخصصی نیز به مناطق سیل زده استان خوزستان اعزام می شود تا به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت داشته باشد.
محمد کافی افزود: اعضای این تیم از استادان رشته های مهندسی آب، عمران و رئیس مرکز آثار و مفاخر این دانشگاه هستند تا از جنبه های تخصصی، علمی و اجتماعی این پدیده را مورد بررسی قرار دهند.
وی اظهار داشت: از افتخارات این دانشگاه این است که 130 نفر از اعضای هیات علمی و همچنین 300 نفر از کارشناسان و کارکنان این دانشگاه از جانبازان و خانواده ایثارگران هستند.

* تفسیر قوانین سلیقه ای انجام می شود
عضو هیات رئیسه دانشگاه فردوسی نیز با اشاره به تناقض هایی در تفسیر قوانین گفت: از یک قانون تصویب شده در مرحله اجرا تفاسیر مختلف در سازمانها انجام می شود و شاهد دو گونه برخورد با یک قانون واحد هستیم.
حسین انصاری افزود: به عنوان مثال پرداخت هزینه بیمه تکمیلی خانواده ایثارگران زمانی بر عهده بنیاد شهید بود و طی صلاحدید در زمانی دیگر به عهده سازمان ها نهاده شد ولی در سر فصل بودجه سازمانی محل آن مشخص نشد و این باعث ایجاد دلخوری بین ایثارگران شد.
وی اظهار داشت: امیدوارم شرایطی ایجاد گردد که منزلت و جایگاه ایثارگران در کشور حفظ شود.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.