سید رضا موسوی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نتـایج سرشمـاری سال 1395 تعداد واحدهای مسکونی روستایی خراسان رضوی 486 هزار و 368 واحد است که بیش از 71 درصد آنها غیرمقاوم است.
وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب برنامه چهارم و پنجم توسعه در قالب طرح پیشگیری و کاهش خسارت در زندگی روستائیان، طرح بهسازی و نوسازی سالیانه 200 هزار واحد مسکونـی روستایی را با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و مدیریت فنی و پشتیبانی بنیـاد مسکن به تصویب رسانده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: در این راستا از سال 1384 تا پایان سال 1397 در قالب بازسازی و طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی 115 هزار و 533 واحد مسکونی روستایی در استان بهسازی و نوسازی شد.
موسوی نیا افزود: در نیمه دوم تیرماه سال گذشته 19 هزار فقره وام با سقف تسهیلات 250 میلیون ریال به عاملیت هفت بانک به این بنیاد تخصیص یافت که به تدریج با ابلاغ سهمیه تخصیصی فرایند توزیع برای 9 هزار و 272 واحد مسکونی انجام شده است.
وی با اشاره به مسئولیت بنیاد مسکن در خصوص بازسازی خانه های مسکونی خسارت دیده ناشی از حوادث طبیعی ادامه داد: از جمله اقـدامات انجام شـده در زمینه بازسـازی واحدهای خسارت دیده اخیرمی تـوان به بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل و زلزله در شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه، چناران، تربت جام، کلات، نیشابور و فیروزه اشاره کرد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: در نتیجه وقوع زلزله فروردین ماه سال 1396 در شهرستانهای فریمان،‌ مشهد، تربت جام و سرخس هزار و 950 واحد مسکونی روستایی و شهری خسارت دیدند که از این تعداد تاکنون ساخت هزار و 866 واحد به اتمام رسیده است.
موسوی نیا افزود: علاوه بر بازسازی واحدهای خسارت دیده یاد شده، در سال 1397 تعداد 400 واحـد مسکونی روستایی دیگر خراسان رضوی نیز از بارندگی، سیل و زلـزله خسارت دیدند که روند بازسازی آنها برای تامین اعتبـار به مبادی ذیربط اعلام شده است.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.