فرزاد فتاح روز سه شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور در گود روستای گرماب شهرستان فیروزه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای اولین بار دو نماینده از طرف یونسکو از گودهای کشتی باچوخه استان خراسان رضوی مانند گودهای برغمد٬ ریواده و چشمه زینل خان بازدید کردند و مستندی نیز در این رابطه تهیه شد.
وی اضافه کرد: بیش از 20 گود کشتی با چوخه فعال در این استان وجود دارد که برای ساماندهی٬ تکمیل و بهسازی این گودها بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: کشتی گیران با چوخه هنوز سازماندهی و ساماندهی نشده اند و پیش بینی ما این است که تعداد چوخه کاران خراسان رضوی زیاد است که البته همه صرفا چوخه کار نیستند بلکه از رشته های دیگر مانند کشتی آزاد و جودو در مسابقات فصلی کشتی با چوخه شرکت می کنند.
فتاح افزود: اصرار ما بر این است که کشتی گیران چوخه کار حتما در یکی از این رشته های ورزشی مانند کشتی یا جودو ساماندهی شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی در کشتی و جودو جایگاه خوبی دارد از طریق همین رقابتها می توانیم استعدادهای بسیار خوبی را برای این رشته ها کشف کنیم.

* 18 انجمن کشتی با چوخه فعال در خراسان رضوی وجود دارد
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی خراسان رضوی نیز در حاشیه برگزاری رقابتهای امروز کشتی با چوخه قهرمانی کشور در گود روستای گرماب شهرستان فیروزه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود دو هزار کشتی گیر در رشته کشتی با چوخه در قالب 18 انجمن در سطح استان فعالیت دارند.
محمد رضا خوش باطن افزود: در 30 شهرستان استان خراسان رضوی هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی فعال است و برای اولین بار در کشور این هیات در 60 بخش استان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: بیش از 200 بازی بومی - محلی در استان خراسان رضوی شناسایی شده که از این تعداد رشته هایی مانند دارپلان٬ هفت سنگ و طناب کشی ثبت ملی شده است.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی خراسان رضوی گفت: سال گذشته 16 هزار نفر در رقابتهای تدارک دیده شده توسط این هیات شرکت کردند و این هیات امسال برگزاری بیش از یکصد برنامه استانی و منطقه ای را با شرکت 20 هزار نفر به صورت سازمان یافته برنامه ریزی کرده است.
خوش باطن با بیان این که برای تجهیز هر خانه ورزش روستایی 50 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است افزود: سال گذشته 180 خانه ورزش روستایی در خراسان رضوی تجهیز شد که این رقم امسال به 200 خانه می رسد.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و سه میلیارد ریال از محل کمکهای مردمی به هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی خراسان رضوی تخصیص یافت.
1922/9869
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.