کیانوش کیامرز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه حفاری تی.بی.ام خط سوم قطارشهری 15 و 16 فروردین ماه به میدان بسیج رسید و با تمهیدات خاص و بدون تعطیلی ایستگاه بسیج، دیشب با موفقیت از زیر تونل خط یکم عبور کرد و از میدان بسیج گذشت.
وی اظهار داشت: هم اکنون حفاری این خط به سوی میدان 15 خرداد بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
وی گفت: خط سوم به طول 30 کیلومتر از بزرگترین خطوط مترو کشور است و تاکنون 10 کیلومتر آن حفاری شده است.
کیامرز با بیان اینکه پیمانکار این خط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) است افزود: عبور دستگاه حفاری از زیر ایستگاه خط یکم در میدان بسیج مشهد از موارد بحرانی بود که در آستانه روز پاسدار با موفقیت انجام شد.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته حفاری این خط در نیمه دوم سال جاری به پایانه مسافربری خواهد رسید.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند 96 نیز با بهره برداری از 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه سال 97 رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 30 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین سال 95 آغاز شده است.
مطالعات احداث خط چهارم نیز به پایان رسیده و اجرای این خط به طول 17.5 کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با 15 ایستگاه برنامه ‌ریزی شده است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.