ابراهیم نصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 88 درصد سفرهای نوروزی در مسیر خراسان رضوی با خودروی شخصی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تعداد زائران و مسافرانی که از روز 25 اسفند ماه 1397 تا 15 فروردین سال جدید با وسائل نقلیه شخصی خود به استان وارد شده اند 12 میلیون و 626 هزار و 840 نفر است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهشی 3.1 درصدی مواجه بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تولید انبوه خودروی سواری در کشور و راحتی خانواده ها در بهره گیری از این ناوگان و همچنین افزایش هزینه ها در برخی دیگر از شیوه های حمل و نقل عمومی به ویژه هواپیما موجب تداوم رونق در استفاده از خودروی شخصی در سفرهای نوروزی شده است.
نصری افزود: سفرها در نوروز ماهیت خانوادگی دارد و با هدف تفریح صورت می گیرد لذا بهترین وسیله ای که می تواند موجب صرفه جویی در برخی هزینه های سفر خانوار شود خودروی شخصی است.
وی ادامه داد: مسافران پس از رسیدن به مقصد می توانند با استفاده از خودروی سواری خود به گشت و گذار در محل اقامت بپردازند و از طرفی می توانند شب را در خودرو به صبح برسانند.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در تشریح آمار مستند سفرها به این استان نیز گفت: از 25 اسفند ماه سال 97 تا 15 فروردین ماه امسال 14 میلیون و 343 هزار و 662 زائر و مسافر به استان سفر کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.7 درصد کاهش دارد.
نصری افزود: یک میلیون و 84 هزار و 760 نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به خراسان رضوی وارد شده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8,1 درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: 417 هزار و 457 نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی 2,2 درصدی همراه بوده است.
او آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاهها به استان وارد شده اند را نیز 214 هزار و 605 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18.3 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار دستگاههای تردد شمار، ورود انواع خودرو به خراسان رضوی طی نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش داشته است.
نصری افزود: بیشترین کاهش تردد خودرو در جاده های خراسان رضوی به ترتیب نصیب جاده فاروج - قوچان، سه راهی چکنه - چناران، سبزوار - داورزن، سبزوار - اسفراین و فردوس - گناباد شده است.
وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی و بروز سیلاب در استانهای شمالی نظیر گلستان و مازندران علت اصلی کاهش تردد در بیشتر جاده های یاد شده بوده است.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 423 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
1922/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.