محمد علایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حجم کنونی آب ذخیره شده پشت سدهای خراسان رضوی را 511 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: حجم ذخیره آب سدهای استان در زمان مشابه پارسال 419 میلیون مترمکعب بود.
وی افزود: بر این اساس هم اینک 32 درصد مجموع ظرفیت سدها در سطح خراسان رضوی آب دارد و 68 درصد آن هنوز خالی است.
پارسال در همین زمان 22 درصد ظرفیت دریاچه های پشت سدها در استان پر آب و 82 درصد آن خالی بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: بارندگیهای رگباری پیش بینی شده که از عصر امروز 17 فروردین استان را را فرا می گیرد میزان ذخایر سدهای خراسان رضوی را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.
وی مجموع توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و 572 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی است.
علایی از افزایش قابل توجه ورودی آب به سد دوستی در پی بارشهای اخیر نیز خبر داد و افزود: حجم کنونی ذخیره آب سد دوستی 388 میلیون مترمکعب است که این میزان پارسال 303 میلیون مترمکعب بود.
وی گفت: هم اینک 32 درصد ظرفیت سد دوستی که بین ایران و ترکمنستان مشترک است آب دارد. این میزان در مدت مشابه پارسال 21 درصد بود لذا امسال 11 درصد بیشتر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: در پی بارشهای رگباری چهار سد شامل دولت آباد در شهرستان چناران، چالیدره در بینالود، کمایستان در شهرستان جغتای و نیز سد فریمان سرریز شده اند.
خراسان رضوی دارای 29 سد در حال بهره برداری در شهرستانهای تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، کلات و فریمان است.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.