مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد دنبال هشدار سازمان هواشناسی از آماده‌باش 500 نیروی آتش‌نشان و استقرار پمپ‌های لجن‌کش آتش‌نشانی در 10 نقطه حساس این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، امیر عزیزی در این خصوص افزود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و هشدار مدیریت بحران درباره بارش رگباری باران در مشهد، 500 نیروی آتش‌نشان در ایستگاه‌ها و پایگاه‌های عملیاتی آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی به شهروندان خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه شرایط آماده‌باش تا برگشتن وضعیت جوی به حالت عادی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از ساعت 14 بعدازظهر امروز ماموران آتش‌نشانی به همراه تجهیزات ویژه مرتبط با آبگرفتگی در 10 نقطه حساس سطح شهر مشهد نیز مستقر شده اند.

عزیزی ادامه داد: شهروندان از ترددهای غیرضرور و حضور در مجاورت جویبارها، کانال‌های فاضلاب، تنگه‌ها و… که به ظاهر آرام‌اند خودداری کنند. اطراف بستر رودخانه‌ها هیچ‌گاه مکان امن برای استراحت و تفریح خانواده‌ها نیست.

وی افزود: تماس‌ از زمان شروع بارندگی تا ساعت ۲۰ با آتش‌نشانی انجام شده است‌.

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد گفت: تعداد تماس عملیاتی مرتبط با بارندگی ۴۴، آب افتادگی مسکونی ۲۸مورد، آب‌افتادگی معابر ۱۰مورد، گیرکردن خودرو در گل ولای یک مورد است.

وی ادامه داد: همچنین آب‌افتادگی داخل اماکن عمومی ۲ مورد، آب‌افتادگی داخل مغازه ۳ مورد گزارش شده است.

همچنین علیرضا صحراگرد، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: آب‌گرفتگی‌های سطح شهر کمتر از ۴۰ نقطه و عمدتا زیر تقاطع‌های غیرهمسطح روی داده است. مخازن زیر پل‌ها کشش این حجم بارش را ندارد و شدت بارش باران سبب تجمع آب در این نواحی شده است.

وی تصریح کرد: سعی در تقویت مخازن این سطوح داشته‌ایم و همچنین با ماشین‌های خودمکش قوی و تانکر در حال تخلیه آب هستیم. تا این لحظه مشکل خاصی در سطح شهر وجود ندارد و تردد در سطح شهر در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.