حجتعلی شایان فر شنبه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و 188 میلیارد ریال از این خسارتها مربوط به حوزه کشاورزی و شامل خسارت به حوزه زراعت و باغداری، دام، ساختمان و تاسیسات بخش کشاورزی و منابع آب کشاورزی می باشد.
وی اظهار داشت: 460 میلیارد ریال از خسارات وارده نیز مربوط به تاسیسات زیربنایی استان بوده که بیشترین آن با 341 میلیارد ریال خسارت در بخش راهها گزارش شده است.
وی خسارات وارده به اماکن مسکونی و تجاری این استان بر اثر بارشهای سیلابی را نیز 400 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا 574 واحد در بخش روستایی و 48 واحد شهری آسیب دیده اند.

* بارندگی در 10 شهرستان خراسان رضوی شدید است
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به فعالیت سامانه جدید بارشی در استان که از عصر امروز آغاز شده است گفت: هم اکنون بارندگی در 10 شهرستان استان شامل چناران، قوچان، سبزوار، کاشمر، رشتخوار، فیروزه، درگز، طرقبه شاندیز، مشهد و خواف شدید است.
شایان فر افزود: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها با شدت و ضعف مختلف در شهرستان های یاد شده گزارش شده که خسارت و وضعیت دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی اظهار داشت: بر اساس اخطار هواشناسی خراسان رضوی این بارشها تا آخر هفته جاری ادامه خواهد داشت اما بیشترین حجم بارشها در استان از عصر امروز تا عصر فردا پیش بینی شده است.
وی گفت: به دنبال بارشهای پیش بینی شده و اخطار هواشناسی خراسان رضوی، تمام فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی و نیروهای امدادی در این استان تا پایان فعالیت سامانه بارشی در آماده باش هستند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.