زهرا مبشری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، با گسترش جریانات ناپایدار و نفوذ سامانه بارش زا به استان، ضمن افزایش ابرناکی و وزش باد شاهد بارش های رگباری توأم با رعد و برق و در نواحی مستعد شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.
وی اظهار داشت: با توجه به رگباری بودن و حجم بارش ها طی امشب و فردا به ویژه در نیمه غربی و نواحی شمالی این استان، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها رخ خواهد داد.
وی گفت: روز یکشنبه از حجم بارشها در این استان کاسته خواهد شد اما روز دوشنبه با فعالیت سامانه بارشی دیگری بر حجم بارش ها در استان افزوده شده و این بارشها به طور متناوب تا روزهای پایانی هفته جاری تداوم خواهد داشت.
مبشری با بیان اینکه میانگین دما در خراسان رضوی با نوسانات چند درجه ای تا پایان هفته جاری روبروست افزود: بیشینه دمای مشهد در روز یکشنبه این هفته بین 21 و 22 درجه پیش بینی شده که برای روز دوشنبه 6 درجه کاهش می یابد و به 16 درجه می رسد.
وی اظهار داشت: بیشینه دمای هوا در روز سه شنبه هفته جاری نیز تا پنج درجه افزایش می یابد.
وی گفت: کمینه دمای مشهد طی این مدت بین 11 تا 13 درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.
مبشری افزود: نیشابور با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس و خواف با بیشینه دمای 28 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند.
وی اظهار داشت: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت 43 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.