محمد رضا کلائی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه معاونان فرهنگی سابق و جدید شهرداری مشهد افزود: سازمان اجتماعی- فرهنگی شهرداری از حوزه های مستقل شهرداری نیست و در تمام فعالیتهای مدیریت شهری حضور دارد.
وی حوزه فرهنگی را از مهمترین حوزه های شهرداری مشهد برشمرد و اضافه کرد: برای اصلاح رفتار در بخشهای مختلف زندگی شهری نظیر ترافیک باید سازمان اجتماعی و فرهنگی با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و سایر اقدامات ورود و در تمام وظایف شهرداری که با مردم مرتبط است ایفای نقش کند.
شهردار مشهد گفت: حتی از یک ظرفیت برای تقویت رابطه مردم و مدیریت شهری نباید گذشت چون بیش از 95 درصد پروژه های شهری مرتبط با مردم است پس خواست مردم و شناخت رفتارهای مردم، معرفی مدیریت شهری و راهبردهای اصلی مدیریت شهری به مردم و شناخت مدل عملکردی مدیران شهری نقش مهمی در رابطه بین مردم و مدیریت شهری دارد.
کلائی افزود: برای تحقق شهر امید و زندگی باید مردم را درگیر و با ذی نفعان و گروههای مردم نهاد گفت و گو کرد.
وی ادامه داد: برنامه دقیق از مهمترین رویکردهای سازمان فرهنگی- اجتماعی شهرداری مشهد است و این سازمان باید منظم ترین برنامه راهبردی را داشته باشد تا اهداف برنامه عملیاتی 1397 تا 1400 شهرداری مشهد محقق شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: گسترش فرهنگ تعامل، دوستی و گفت و گو در مشهد از نیازها و ضرورتهای این کلانشهر است چون جریانات تاثیرگذار قدرت و خدمت در این شهر وجود دارد و این از وظایف حوزه فرهنگی شهرداری مشهد است.
حمید رضا موحدی زاده افزود: ایجاد فضای نشاط و شادی بیشتر در سطح شهر از دیگر ماموریتهاست که هم اکنون تا حدودی در منظر شهری می توان آن را حس کرد و در ایام نوروز و طی دو سال گذشته تلاشهای بیشتری در این خصوص صورت گرفت.
وی ادامه داد: ارتقاء فرهنگ شهروندی و شهرنشینی متولی خاصی جز شهرداری ندارد لذا باید دفاع از حقوق شهروندان، شهرنشینی و آموزش شهروندی، شناسایی آسیبهای اجتماعی و ریشه یابی و کاهش آنها و انسجام بخشی نهادهای اجتماعی نیز در بخش فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد پیگیری شود.

*نشاط اجتماعی
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: ایجاد نشاط اجتماعی از برنامه های لیست امید در زمان انتخابات بود.
بتول گندمی افزود: در بودجه سال 98 شهرداری مشهد مبلغ هزار و 430 میلیارد ریال اعتبار به حوزه فرهنگی اختصاص یافته است که این میزان در سال گذشته حدود 900 میلیارد ریال بود.
وی اضافه کرد: به عنوان جریان اصلاحات وعده هایی به مردم داده ایم که برای تحقق آنها باید بیشتر تلاش شود و باید با استفاده از خرد جمعی در این مسیر موفق شویم.
در این مراسم با قرائت حکمی مهدی زارعی کلات به عنوان معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی- اجتماعی، ورزشی و امور زیارت شهرداری مشهد معرفی و از خدمات هادی بختیاری معاون پیشین قدردانی شد.
همچنین شهردار مشهد طی حکمی هادی بختیاری را به عنوان مشاور در امور فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد منصوب کرد.
1922/7505/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.