محمد حسن بهادر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال چهار هزار و 402 شرکت در استان خراسان رضوی به ثبت رسید که از این تعداد 346 شرکت تعاونی و بقیه از انواع شرکتهای سهامی خاص و با مسئولیت محدود است.
وی ادامه داد: تاکنون در استان خراسان رضوی 92 هزار و 370 شرکت به ثبت رسیده است که از این تعداد تا پایان سال گذشته هشت هزار و 250 شرکت منحل شد که 252 شرکت منحله ختم تصفیه خود را نیز اعلام کردند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: بیشترین موضوع فعالیت شرکتها و موسسات ثبت شده در استان به ترتیب امور بازرگانی از قبیل صادرات و واردات، امور مهندسی نظیر مهندسی ساختمان، فعالیتهای خدماتی و تولید و پشتیبانی محصولات نرم افزاری است.
بهادر با بیان اینکه از اواخر سال 1392 سامانه الکترونیکی ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی هم راه اندازی شد افزود: هم اکنون 20 هزار و 185 شرکت و سه هزار و 83 موسسه در این سامانه به صورت کاملا مکانیزه پذیرش شده است و 151 هزار و 22 تغییر در شرکتها نیز در این سامانه ثبت شده است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی بعد از استان تهران بیشترین عدد ثبت شرکتها را به خود اختصاص داده است.
میانگین تنظیم اسناد صادره طی یک سال در خراسان رضوی هزار و 935 سند است و خراسان رضوی بعد از استان تهران، تنظیم بیشترین اسناد وکالت، بیع و رهن را به خود اختصاص داده است.
506 دفترخانه اسناد رسمی در استان خراسان رضوی فعالیت دارد که 338 واحد آن در مشهد است.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.