امام جمعه تربت حیدریه در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر ضمن تشکر از تداوم کمکهای مردمی به سیل زدگان مناطق مختلف کشور از شهروندان، دولت و نهادها خواست تا با اهدای کمکهای نقدی و غیرنقدی خود به هموطنانشان یاری رسانند.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی با اشاره به نقش سپاه پاسداران در کمک رسانی به سیل زدگان افزود:در همین ایام نوروز و بلافاصله بعد از وقوع سیل در نقاط شمالی کشور سپاه به فرمان رهبر انقلاب با حضور در مناطق سیل زده به مردم کمک کرد.
وی ادامه داد: سپاه در طول عمر 40 ساله نظام اسلامی نشان داده در دوران دفاع مقدس، در دوران سازندگی بعد از جنگ و در تمامی عرصه ها حضور فعال و تاثیرگذاری دارد.

* امام جمعه سبزوار هم گفت: سیل اواخر سال گذشته و ماه جاری گرچه سبب خسارتهای زیادی شد اما حضور مسئولان و مردم برای یاری به هموطنان صحنه هایی از انسجام ملی را به نمایش گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه امروز سبزوار افزود: در برخی مناطق سیل زده کشور برجستگی شور و کمک رسانی مسئولان، فرماندهان نظامی و بسیج مردمی سبب خلق حماسه ارزشمندی شد که قابل قدردانی است.
وی تصریح کرد: مدیران و مسئولان کشور برای کاهش خسارتها باید قبل از وقوع حوادث برنامه ریزی مناسبی داشته باشند و برای جلوگیری از خطرات سیل به لایروبی، حفظ حریم رودخانه ها و جنگلها توجه بیشتری کنند.
امام جمعه سبزوار گفت: با وجود اینکه چندین روز از وقوع سیل در مناطق مختلف کشور گذشته است همچنان شاهد ارسال کمکهای مردمی به سوی مناطق سیل زده هستیم که باید تداوم یابد.

* امام جمعه موقت گناباد هم با تاکید بر تداوم کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور گفت: تاکنون در خصوص افزایش آمادگی عمومی به حوادثی مانند زلزله توجه بیشتری شده است ولی به ارتقاء آمادگی در برابر سیل کمتر پرداخته شده که باید این مساله سرلوحه مسئولان مدیریت بحران قرار گیرد تا در زمان وقوع حوادث، خسارتها کاهش یابد.
حجت الاسلام عبدالجواد نصیری در خطبه های نماز جمعه امروز گناباد با تاکید بر افزایش نظارت بر عرضه و فروش کالا در بازار گفت: برخی اشخاص در شهرستان گناباد دام را با قیمت پایین خریداری و به سایر نقاط منتقل می کنند که این مساله در کمبود عرضه گوشت و به تبع، افزایش قیمت آن تاثیر زیادی داشته است.
1922/6121/2095
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.