علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در محل گذرگاه مرزی باجگیران واقع در شمال خراسان رضوی افزود: برگزاری مناسبتهای فرهنگی مشترک نقش مهمی در تعامل و شناخت دوجانبه و نیز ارتقاء سطح روابط و تحکیم دوستی دارد.
وی فرهنگ را گشاینده مسیر و جلودار گسترش روابط دو کشور تاریخی ایران و ترکمنستان با اشتراکات فرهنگی غنی توصیف و بیان کرد: خرسندیم که با همکاری عشق آباد هم اکنون شاهد برپایی نخستین نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در مرز باجگیران هستیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین گفت: 300 میلیون نفر از ملل مختلف در این بخش از جهان آیین نوروز را پاس داشته و به آن اعتقاد دارند.

* روابط فرهنگی را نردبانی برای پیشرفت
وزیر فرهنگ ترکمنستان نیز نوروز را عید همه مسلمانان ذکر و بیان کرد: گسترش روابط مشترک فرهنگی مانند جشن نوروزگاه نقش مهمی در ارتقاء سطح روابط بین دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکمنستان دارد.
آتا گلدی شاه مرادوف روابط فرهنگی را نردبانی برای پیشرفت توصیف و بیان کرد: این در حالی است که تبادلات فرهنگی بین دو کشور ایران و ترکمنستان مختص امروز نیست و از دیرباز وجود داشته، هم اینک و در آینده نیز ادامه دارد.
نخستین نوروزگاه فرهنگی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان با حضور معاونان روسای جمهوری دو کشور امروز 15 فروردین ماه در محل گذرگاه مرزی باجگیران واقع در شمال خراسان رضوی برگزار ‌شد
3027/7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.