مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: بازار افغانستان یک ظرفیت مناسب برای رونق تولیدات ایرانی است و می‌توان از این امر برای توسعه و افزایش صادرات بهره‌مند شد.

سید حسین آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، در این خصوص اظهار داشت: کشور افغانستان علاقمند به تولیدات داخلی ایران است که می توان با جذب بازار این کشور، تولیدات داخلی را رونق دهیم.

وی به حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید اشاره کرد و افزود: این دو امر مکمل یکدیگر هستند و با تحقق حداکثری حمایت از کالای ایرانی تولید نیز رونق پیدا می‌کند.

آقایی مطرح کرد: یکی از پیش نیازهای توسعه اقتصادی، رونق تولید بشمار می‌رود و افزایش صادرات در تسریع و تسهیل رونق تولید اثرگذار است.

وی گفت: افزایش صادرات می‌تواند نقش اساسی در رونق تولید داشته باشد و برای تحقق این مهم، نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی همگام با یکدیگر اقدام کنند.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون این معبر رسمی را در توسعه صادرات حائز اهمیت دانست و افزود: با افزایش بهره‌وری در تولیدات داخلی و جذب بازار افغانستان می‌توان انواع کالاهای ضروری کشور همسایه را از این طریق صادر کرد.

وی ادامه داد: این اقدام نه تنها چرخه اقتصاد در کشور بلکه زمینه اشتغال پایدار را در این منطقه مرزی فراهم خواهد کرد. این منطقه ظرفیت و پتانسیل فراوانی دارد و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در آن نیازمند مدیریت صحیح است.

منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در زمینی به وسعت هشت هزار و 700  هکتار به تصویب هیات دولت و در سال 89  به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و امروز به عنوان یک گذرگاه اقتصادی مهم در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.