به گزارش ایرنا از ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی 12 میلیون و 144 هزار و 810 نفر از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 12 فروردین سال جدید به وارد این استان شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 4.6 درصد کاهش داشته است.
ازاین تعداد 355 هزار نفر به وسیله قطار و 935 هزار نفر نیز ازطریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای وارد خراسان رضوی شده اند که ورود مسافر با قطار 2.3 درصد افزایش و سفر با اتوبوس بین شهری نیز 7.8 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

*اختصاص چهار رام قطار فوق العاده
مدیر کل راه آهن خراسان روز سه شنبه از انجام روزانه 91 رام قطار با ظرفیت 42 هزار مسافر در مسیرهای رفت و برگشت به خراسان رضوی خبر داد و گفت: برای تسهیل در بازگشت مسافران نوروزی 2 رام قطار رفت و 2 رام قطار برگشت در مسیر تهران - مشهد به صورت فوق العاده برنامه ریزی شده که طی دیروز و امروز حدود 2 هزار مسافر را جابه جا خواهند نمود.
محمد هادی ضیایی مهر افزود: طی نوروز امسال 96 درصد قطارها از مشهد به 29 شهر و مرکز استان راس ساعت مقرر و چهار درصد با تاخیر متوسط 36 ثانیه حرکت کرده اند که نشانگر کاهش پنج درصدی تاخیرها نسبت به پارسال است.
وی افزود: 50 درصد قطارهای مسافربری کشور در تعطیلات نوروزی به مشهد رفت و آمد دارند.
سالانه 13 میلیون نفر معادل 42 درصد مسافران شبکه ریلی کشور به خراسان رضوی سفر می کنند.

* بازگشت روان مسافران از مشهد با اتوبوس
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: افزایش طول تعطیلات در نوروز امسال و تداوم آن در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش رو موجب کاهش فشار ترافیک در دوره بازگشت مسافران از مشهد شده است.
جواد وحدتی فرد افزود: هم اکنون چهار پایانه مسافربری و سواری مشهد بویژه پایانه امام رضا (ع) فعالیت عادی و روان داشته که حکایت از بازگشت زائران و مسافران در روزهای پایان هفته جاری دارد.
وی اظهار داشت: سیلابهای روی داده در شمال کشور و اوضاع جوی در این مناطق موجب شد امسال شمار مسافران ورودی بویژه مازندرانی ها به مشهد از این مسیر کاهش یابد.
وی گفت: نوروز امسال برای جابه جایی مسافران در این استان یک هزار و 544 دستگاه اتوبوس بین شهری پیش بینی شده بود.
وحدتی فرد افزود: علاوه بر آن 2 هزار و 523 دستگاه مینی بوس و هزار و 350 دستگاه خودرو سواری در قالب 136 شرکت حمل و نقل در این استان به مسافران نوروزی خدمات می دهند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.