سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در این مراسم مدیرعامل جدید سازمان آتش نشانی مشهد را نیرویی جوان و خوشفکر در مدیریت بحران شهری توصیف و بیان کرد: استفاده از ظرفیت شبکه سازی تجربه ‌ای است که امیر عزیزی در همکاری با نیروهای 'دوام ثامن' به عنوان یک نمونه فعال در مدیریت بحران به دست آورده لذا مناسب است از افراد فعال در این طرح برای همکاری با سازمان آتش نشانی بهره گیری شود.
مهدی یعقوبی افزود: 'طرح دوام ثامن' از سال 1394 تاکنون با همکاری مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی، جمعیت هلال‌ احمر و آتش ‌نشانی شهرداری مشهد با هدف آموزش شهروندان مشهدی برای آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه و بحرانهای طبیعی اجرا شده استدارد.
وی ادامه داد: شهرداری مشهد در این چارچوب تاکنون آموزشهای خودامدادی و دیگر امدادی در زمان بحران را به هفت هزار و 200 نفر از شهروندان در محلات مختلف این کلانشهر ارائه کرده و آنمها را در قالب 'گروههای دوام ثامن' سازماندهی کرده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد نیز در این مراسم' مخازن سوخت در ورودی شهر، گسلهای زلزله خیز در اطراف مشهد، ساخت و سازهای ناایمن و رعایت نشدن قوانین ایمنی در سطح دو هزار و 300 هکتار از گستره مساحت بافت فرسوده این کلانشهر' را از زاویه دید مدیریت بحران قابل توجه ذکر کرد.
محمد حاجیان شهری همچنین شمار ایستگاههای آتش نشانی مستقر در مشهد را نسبت به جمعیت این کلانشهر مناسب توصیف و بیان کرد: می بایست بگونه ای برنامه ریزی شود تا اقدامات پیشگیرانه در کنار استفاده از تجهیزات روز و استفاده از سرمایه نیروی انسانی آتش نشانی به سمت ایمن سازی شهری سوق یابد.
وی افزود: 'بانک اطلاعاتی و نقشه جامع از زیرساختهای شهری مشهد' وجود ندارد اما اخیرا اقدامات مناسبی برای تدوین این بانک اطلاعاتی ضروری صورت گرفته است.
عضو شورای شهر مشهد همچنین 'اعمال محدودیت ساخت و ساز در اطراف مشهد، بلند مرتبه سازی، برپایی سامانه هشدارعمومی در مواقع بحران و نیز ارزیابی مقاومت ساختمانهای دولتی و پلها' را از نکات مهم در چارچوب مدیریت بحران ذکر و بیان کرد: به همین منظور برای تهیه تجهیزات آتش نشانی در بودجه امسال شهرداری مشهد 300 میلیارد ریال اعتبار منظور شد.
رئیس جدید سازمان آتش نشانی و خدمات شهری مشهد هم در مراسم معرفی خود گفت: این سازمان حساسترین بخش در حوزه خدمات شهری و اولویت آن استفاده از نیروی انسانی مجرب بر اساس شایسته سالاری است.
امیر عزیزی گفت: این اطمینان وجود دارد که آتش نشانی مشهد در حوزه عملیات دچار مشکل نیست ولی می بایست حوزه پیشگیری و آموزش تقویت شود زیرا پیشگیری می تواند از وقوع حوادث جلوگیری کند. بر همین اساس در نظر است تا از نیروهای داوطلب شهری به منظور آموزش و آماده سازی آنها در مقابله با حوادث بهره گیری شود. همچنین می توان در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از خدمات بانوان در قالب فعالیتهای داوطلبانه و رسمی استفاده نمود.
مدیرعامل پیشین سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد هم در این مراسم گفت: 10 سال اخیر دوران طلایی این سازمان با حمایت مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بوده است.
آتشپاد حسن جعفری افزود: آتش نشانی مشهد همواره تلاش می کند تا مجاوران و زائران حرم مطهر امام رضا(ع) در این کلانشهر در امنیت و آرامش بسر برده و از هرگونه خسارت جانی و مالی ناشی از حوادث شهری پیشگیری شود.
هزار و 300 آتش نشان در قالب 48 ایستگاه در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت می کنند.
2030/7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.