غلامرضا جعفری عصر شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در روستای نوده انقلاب شهرستان خوشاب افزود: فرهنگ ارزشی ایران در قالب بازیها و ورزش بومی و محلی تجلی یافته لذا اهتمام ویژه به احیای این رشته های ورزشی داریم.
وی اظهار داشت: هماهنگی لازم برای برگزاری مسابقات بین المللی ورزش های بومی و محلی با هدف معرفی ورزش کشتی با چوخه به عنوان میراث ناملموس فرهنگی کشور در نیمه دوم امسال انجام شده که نقطه عطفی برای معرفی تفکر ارزشی حاکم بر این ورزش سنتی است.
رئیس انجمن کشتی با چوخه کشور هم گفت: کشتی با چوخه یکی از ورزش های سنتی کشور است که در منطقه پهناور خراسان از جایگاه ویژه برخوردار است.
قربانعلی قائمی افزود: کشتی با چوخه در ایام مختلف سال در سراسر کشور برگزار می شود و در ایام فروردین هر سال جشنواره این ورزش برپا می گردد.
وی اظهار داشت: امسال در پی فراگیری و تحول ورزش کشتی با چوخه در کشور هستیم و طی سالهای گذشته نیز این ورزش سنتی، شاد و پر جاذبه در تهران، البرز، سمنان، اصفهان و استانهای خراسان برگزار شده است.
مسابقات کشتی با چوخه یادواره شهدای روستای نوده انقلاب شهرستان خوشاب با حضور 220 کشتی گیر از پنج استان کشور و در پنج وزن در این شهرستان در حال برگزاری است.
خوشاب در 175 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.