سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ۹۲۰ هزار نفر از جمعیت حاشیه مشهد در ۶۶ محله و هشت پهنه با سه هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت هدف طرح بازآفرینی شهری مشهد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، وحید قربانی در حاشیه جلسه تخصصی بازآفرینی شهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این برنامه اقدامی در جهت ارتقا کیفیت زندگی مردم در بخش های مختلف در حوزه خدماتی ، آموزشی و امنیتی می باشد که در بخش مسکن نیز تصمیم های برای جابجایی ساکنان این مناطق با هدف توانمند سازی آنان بر اساس مدل بازآفرینی شهری اتخاذ گردید.

وی اظهار داشت: مقرر شد واحدهای مسکونی برای ساکنان این مناطق با هزینه بسیار پائین بوسیله استحصال زمین مناسب و از طریق مشارکت شهراری ، آستان قدس رضوی و فرمانداری مشهد ساخته شود.

قربانی افزود: این جلسه پیرو بازدید روز پنج شنبه گذشته استاندار از مناطق حاشیه مشهد برگزار شد و یکی دیگر از مباحث مطرح در آن روستاهای حریم مشهد بود.

سرپرست معاونت عمرانی استاداری خراسان رضوی گفت: تهیه برنامه پهنه ای برای این روستاها مهم ترین موضوع جهت ارتقا بخشی خدمات در این روستاها می باشد که مورد تاکید قرار گرفت.

قربانی گفت: مقرر شد نظارت شهرداری مشهد، بنیاد مسکن و فرمانداری در قالبی قانونی و هم راستا نظارتی جدی بر ساخت و سازهای این مناطق داشته باشند .

گفتنی است از جمعیت سه میلیون نفری مشهد یک میلیون و 250 هزار نفر حاشیه نشین هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.