علی اصغر حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مواد شامل انواع مواد غذایی، آجیل و شیرینی در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از 20 اسفند ماه سال گذشته تاکنون کشف و معدوم شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت 32 هزار و 500 فقره بازدید از اماکن اقامتی مانند هتل ها و مسافرخانه ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند سالن های غذاخوری و مراکز فروش فست فودها و همچنین پایانه های مسافربری، استخرها و آرایشگاهها در استان خراسان رضوی انجام شده است.
و گفت: در این راستا یک هزار و 170 تخلف ثبت شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.
حسنی، انجام 17 هزار نمونه برداری و آزمایش برای سلامت مواد غذایی، انجام 13 هزار و 500 فقره کلرسنجی برای سنجش کلر باقیمانده در آب و انجام یک هزار و 400 آزمایش برای سنجش کیفیت فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آب را از دیگر اقدامات طی این مدت عنوان کرد.
وی تعداد گروههای بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی را 199 گروه عنوان کرد و افزود: 383 کارشناس بهداشتی در این ارتباط فعالیت دارند.
طرح بسیج سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از 20 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است تا 20 فروردین ماه امسال ادامه دارد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.