'ساعت زمین' یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت(World Wide Fund for Nature) است که در قالب آن خانواده ها و صاحبان کسب و کار چراغها و سایر دستگاههای الکتریکی غیرضروری را در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به مدت یک ساعت خاموش می کنند.
محمد پذیرا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب چراغها در ساختمانهای شهرداری مرکز، تالار شهر و شهرداریهای مناطق مشهد از ساعت 20:30 تا 21:30 امشب دهم فروردین ماه خاموش می شود.
وی ادامه داد: همچنین با همکاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و شرکت توزیع برق مشهد چراغهای ساختمان موزه بزرگ خراسان، آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادری و ساختمانهای ادارات توزیع برق مشهد به مدت یک ساعت خاموش خواهد بود.
مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: کاهش 50 درصدی مصرف انرژی در بازارهای میادین سطح شهر نیز در همین چارچوب اجرا می شود. هدف نخست این اقدام آگاهی بخشی در باره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است.
وی افزود: این برنامه که طی پنج سال اخیر در مشهد اجرا شده امسال با همراهی 19 کلانشهر در کل کشور بطور همزمان اجرا خواهد شد لذا امیدواریم شهروندان مشهدی نیز با این طرح همراه شده و حداقل یک لامپ را در منزل خود خاموش کنند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.