افشین اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب گوشی های مستعمل کارایی ندارد زیرا عمر مفید گوشی تلفن همراه بر اساس استاندارد جهانی 18 ماه تا 2 سال است.
وی اظهار داشت: اغلب کسانی که اقدام به فروش گوشی موبایل خود می کنند، عمر گوشی آنها به پایان رسیده و گوشی با ایرادهایی مواجه شده است که به سرعت قابل تشخیص نیست.
وی گفت: فردی که گوشی کارکرده را خریداری می کند اغلب بعد از 2 ماه متوجه ایرادهای آن می شود و شکایت خود را به اتحادیه می آورد.
اکبری افزود: به دلیل افزایش خرید گوشی های کارکرده، شکایات مردمی رسیده به این اتحادیه از هفته ای 15 مورد به روزی 20 مورد رسیده که 70 درصد این شکایات نیز مربوط به برند آیفون است.
وی اظهار داشت: افزایش قیمت گوشی موبایل همچنین باعث رونق فروش اقساطی آن شده که براساس قانون، سود فروش اقساطی باید 18 درصد باشد اما اکثر صنوف از این قانون تبعیت نمی کنند.
وی گفت: اغلب فروش اقساطی موبایل به صورت توافقی انجام می شود با این حال به دلیل افزایش قیمت گوشی تلفن همراه، فروشندگان سود خود در فروش اقساطی را به صورت نامناسب در نظر می گیرند لذا خرید اقساطی به نفع خریدار نیست.
اکبری توصیه کرد مردم از خرید اقساطی گوشی موبایل و همچنین خرید گوشی های کارکرده حتی تجهیزات الکترونیکی مستعمل خودداری کنند.
وی افزود: نرخ گوشی تلفن همراه به دلیل وارداتی بودن آن متناسب با نرخ ارز افزایش یا کاهش می یابد و با توجه به ثبات نرخ ارز طی یک ماه اخیر، قیمت گوشی موبایل نیز تغییری نیافته است.
هزار و 559 واحد صنفی در مشهد از اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی این شهر پروانه کسب دارند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.