اداره کل هواشناسی برای اغلب نقاط استان از جمله شهرستان مشهد بارش رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدیدی را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، طبق اطلاعات اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با توجه به تقویت سامانه بارشی در حال گسترش به نواحی شمال شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی انتظار می‌رود، از امشب حجم بارش‌ها در نوار شمالی، برخی از نواحی مرکزی و نیمه شرقی استان افزایش پیدا کند، به طوری که در برخی از نقاط احتمال ایجاد رواناب و آّبگرفتگی معابر همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها طی امشب و به ویژه جمعه وجود دارد.

براساس مدل‌های هواشناسی بیشترین حجم بارش‌ در شهرستان‌ها و توابع کلات، سرخس، صالح‌آباد، تربت‌جام، تایباد، باخرز، خواف ( بویژه نواحی شمالی ) و همچنین نواحی شرقی و شمالی شهرستان مشهد پیش‌بینی می‌شود. طی فعالیت این سامانه احتمال اختلال در سیستم حمل و‌نقل استان وجود دارد.

لذا به شهروندان توصیه می‌شود ضمن در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، از توقف کردن در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری و از صعود و سفر به مناطق کوهستانی جدا اجتناب کنند.

همچنین آسمان امروز پنجشنبه شهرستان مشهد، قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی در بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار باران گاهی افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.