عبدالرضا سپهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ریزش شدید باران در بالادست روستای فایندر موجب سیلاب و تخریب بخشی از مسیر و معابر اصلی این روستا شد.
وی اظهار داشت: در پی اعلام این گزارش پنج دستگاه لودر برای جلوگیری از تشدید سیلاب و ورود آن به روستا به محل اعزام شد.
وی گفت: این سیلاب خسارتهای جانی به دنبال نداشت و منجر به آبگرفتگی برخی منازل مسکونی شد.
سپهری افزود: همچنین 50 نفر که عصر چهارشنبه بدون توجه به هشدارهای هواشناسی برای تفریح به بالادست و روستاهای ارزنه و علی آباد خواف رفته و گرفتار سیلاب شده بودند، نجات یافتند.
وی اظهار داشت: 2 خانوار نیز که در دامنه کوههای بخش جلگه زوزن خواف به خاطر بارندگی و جاری شدن سیلاب در دامنه کوهها دچار مشکل شده بودند، با تلاش امدادگران نجات پیدا کردند.
وی گفت: به محض دریافت هشدارهای هواشناسی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران خواف تشکیل شد و علاوه بر تجهیزات دستگاههای اجرایی، ماشین آلات بخش خصوصی نیز آماده خدمت در شرایط بحرانی است.
سپهری افزود: برای جلوگیری از وقوع سیلاب، مسیر انحرافی برای آب های ورودی به سد سلامی پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: روز چهارشنبه در شهر خواف 2 میلیمتر و در بخش سلامی این شهرستان 8.6 میلیمتر باران بارید که در بالادست و روستاهای ارزنه و علی آباد ریزش باران توام با تگرگ و در روستای فایندر همراه با سیلاب بود.
وی گفت: مردم باید با حفظ آرامش به توصیه های ستاد مدیریت بحران توجه داشته باشند.
سپهری افزود: بر اساس اطلاع اداره هواشناسی، میزان بارشها در شهرستان خواف کاهش یافته و فقط در برخی مناطق و به خصوص ارتفاعات توام با رگبار پراکنده است.
وی اظهار داشت: دستکاری در طبیعت و تغییر مسیر آبراهه ها توسط کشاورزان و ساختمان سازی در مسیر آب مشکل در زمان وقوع سیلاب را افزایش می دهد که باید از آن پرهیز کرد.
شهرستان 140 هزار نفری خواف در 267 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است و 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.