مدیر عامل بنیاد یاد شده در این نشست با اشاره به طرح اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: لازمه موفقیت این طرح ها مشارکت و حضور مردم است و این بنیاد با سابقه فعالیت جهادی از دهه 80 در اجرای این طرح اقدام به ارایه خدمات مشاوره ای تسهیلگرانه به مردم کلات در سه حوزه کشاورزی، دامداری و گردشگری خواهد نمود.
مهدی مسکنی افزود: بنیاد جهادی مهرالرضا(ع) به عنوان یک سازمان مردم نهاد در سال 1394 فعالیت جهادی خود را در استان ‌های مختلف از جمله ایلام، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد نیز ادامه داده است.
وی به فعالیت این بنیاد در 111 شهرستان کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای نخستین بار با مدل اقتصادی استاندار خراسان رضوی و با تشکیل صندوق های کوچک کارآفرینی و مشارکت مردم کلات در قالب آموزش و مشاوره به توانمند سازی مردم می پردازیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: اینکه در برنامه توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی، توسعه و آبادانی هر شهرستان مسئول خاص پیدا می کند بسیار پسندیده است.
سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی به مزیتهای اقلیمی گردشگری و تاریخی شهرستان کلات اشاره کرد و افزود: عمده ترین ظرفیت کلات، نیروی انسانی آن است بطوریکه بسیاری از افراد پیشران اقتصادی و سیاسی استان، اهل شهرستان کلات هستند و لازم است از ظرفیتهای این افراد برای توسعه شهرستان استفاده شود.
وی اظهار داشت: از دیگر ظرفیتهای کلات، مرز این شهرستان با کشور ترکمنستان است که از این ظرفیت استفاده مطلوب نمی شود.
وی گفت: با توجه به کوتاه بودن مسیر این شهرستان با ترکمنستان نسبت به مسیر قوچان - درگز و مرز ترکمنستان، ایجاد جاده مناسب می تواند این شهرستان را به مسیر ترانزیتی مناسب به ترکمنستان و آسیای مرکزی تبدیل کند.
دیگر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از استاندار خراسان رضوی می خواهیم برای توسعه شهرستان کلات، قدرت و اختیارات لازم را به فرماندار تفویض کند.
رضا شیران خراسانی افزود: تمرکز گرایی به تجمیع قدرت و ثروت در مرکز کشور و مراکز استانها منجر شده است که باید تغییراتی در این زمینه ایجاد شود.
وی به فعالیتهای راهسازی و گازرسانی به بیش از 20 روستا اشاره کرد و اظهار داشت: کلات و صالح آباد کمترین توسعه راه های روستایی را داشته اند که لازم است نسبت به اصلاح این روند اقدام شود.
شهرستان 36 هزار نفری کلات رتبه دوم نرخ بیکاری روستایی در بین شهرستان های استان را دارد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.