استاندار خراسان رضوی گفت: خدمات ۴۰ سال گذشته در جمهوی اسلامی غیر قابل انکار است و این مسئله مورد تایید کارشناسان مسایل توسعه در جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کلات، علی رضا رزم حسینی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان کلات افزود: با وجود این خدمات چرا شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها و مشکلات ناشی از توسعه نامتوازن هستیم ، اینها نشان دهنده برخی کاستی هاست که کمتر مسئولی آنان را متذکر شده است .

وی اظهارداشت: چه شده است که جامعه تولید کننده و با عزت و شرافت روستایی به شهرها مهاجرت کرده‌اند.

رزم حسینی خاطر نشان کرد : ریاکاری بسیاری از شبکه‌های نظام اداری ما را در بر گرفته است و از طرف دیگر روحانیون در تبیین استراتژی اسلامی اقتصاد در جامعه کوتاهی کرده اند ، این درحالی است که خارجی ها و غیر مسلمانان از این دیدگاه‌های اقتصادی استفاده کرده و نتیجه گرفته اند.

رزم حسینی اظهار داشت: متاسفانه این کاستی ها را به مردم نگفته ایم چرا که می پنداشتیم گفتن اینها موجب تضعیف نظام جمهوی اسلامی می شود، در حالی که نگفتن این حقایق به مردم موجب تضعیف این نظام مردم پایه خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال برای یازدهمین سال مقام معظم  رهبری سال را با موضوع اقتصادی نامگذاری کرده اند، هر چقدر نفت فروختیم جاده ساختیم و گازرسانی کردیم مردم قدم به قدم به حاشیه شهرها آمدند چرا که توانمند‌سازی مناطق محلی و روستایی و توازن توسعه ای انجام نشد و ما در برنامه توسعه اقتصادی فرهنگی استان به دنبال این توانمند سازی هستیم.

استاندار خراسان رضوی از تمرکز گرایی شدید انتقاد کرد و گفت: از فرماندار توسعه و محرومیت زدایی مطالبه می شود اما به وی اختیارات لازم داده نشده است.

وی همچنین گفت : اختلافات سیاسی آفت انقلاب اسلامی شده است ، کارگزاران حکومت باید با هم همکاری داشته باشند و اختلافات نباید در این کشور جایی داشته باشد.

وی به اهمیت خلق ثروت در کشور اشاره و بیان کرد: پیشوایان دینی ما ثروتمند بودند، متاسفانه در جامعه امروز سرمایه گذاران در کشور به عنوان زالوصفت معرفی شده اند این در حالی است که از نظر مقام معظم رهبری سرمایه گذاران  به عنوان مجاهدان اقتصادی معرفی شده اند.

رزم حسینی اظهار داشت : کلات در سال حداقل ۳۰ میلیارد تومان یارانه می گیرد در حالی که بودجه عمرانی کلات ۱۱ میلیارد تومان است، با یارانه ۱۰ سال قبل این شهرستان می توانستید یک جاده دیگر از مشهد به کلات احداث کنید، آثار یارانه های پرداخت شده در اقتصاد مردم کجاست؟

استاندار خراسان رضوی گفت: می توان با پولهای خرد شغل ایجاد کرد  و البته دیانت مردم را نیز حفظ کرد ، شهرستانی با مردم متدین در کرمان بالاترین نرخ خودکشی و افسردی را داشت اما در گفت و گو با مسئولان محلی و امام جمعه شهر دو اقدام اشتغال زایی و نشاط اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون فضای افسرده و آسیب‌های اجتماعی این شهرستان تغییر کرده است.

وی گفت: اکنون امام جمعه این شهرستان محور وحدت شهرستان شده است و اکنون افسردگی و خودکشی با وجود هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده از این شهرستان رخت بر بسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.