بر اساس این اطلاعیه مبتنی بر تحلیل نقشه ها و مدلهای هواشناسی یک سامانه بارشی در حال گسترش به نواحی شمال شرق کشور از جمله خراسان رضوی است که فعالیت آن عصر امروز پنجم فروردین از نواحی غربی این استان آغاز می شود.
این سامانه جوی باعث وقوع بارشهای رگباری توام با رعد و برق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد بارش تگرگ و کاهش نسبی دمای خواهد شد.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه خود افزود: از امشب تا پایان وقت چهارشنبه هفتم فروردین بر شدت بارشها در سطح استان افزوده می شود لذا با توجه به رگباری بودن بارشها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل استان وجود دارد.
بیشترین حجم بارش برای شهرستانهای درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب، سرولایت، کوهسرخ و مشهد پیش بینی شده است.
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی بر عدم توقف مردم در حاشیه رودخانه ها و مناطق سیلابی تاکید کرده است. همچنین از مردم تقاضا شده از صعود و سفر به مناطق کوهستانی جدا خودداری کنند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.