آتشپاد حسن جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز 10 غواص تیم عملیات ویژه به همراه یک دستگاه خودروی نجات، غلطان حمل موتور پمپ، یک دستگاه خودروی نجات غواصی، دو دستگاه پمپ لجن کش قوی به همراه لوازم و ادوات در نجات غواصی و سیلاب به مناطق سیل زده اعزام و ارسال شدند.
وی اضافه کرد: صد هزار بطری آب معدنی، 30 هزار قوطی کنسرو ماهی، 52 هزار کنسرو عدسی، 27 هزار کنسرو لوبیا چیتی ، 10 هزار کنسرو بادمجان و پنج هزار کنسرو ماکارونی به همراه 19 هزار و 500 عدد محصول بهداشتی نیز به مناطق سیل زده گلستان ارسال شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: شهرداری مشهد اولین شهری است که اقدام به ارسال کمکهای مورد نیاز مناطق سیل زده می کند و این اقلام برای توزیع مناسب در اختیار معاونت امداد و نجات هلال احمرکشور قرار گرفته و با کمک نیروهای آتش نشان اعزام شده توزیع خواهد شد.
استانهای مالی کشور به ویژه استان گلستان از دوشنبه هفته گذشته تاکنون بارشهای کم نظیری را شاهد بود که علاوه بر ایراد خسارت فراوان به زیرساختهای استان تاکنون جان دو نفر را نیز گرفته است.
بارش 35 ساعته بیش از 300 میلیمتر باران که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد به طوری که شهر آق قلا به زیر آب رفت.
به گفته مدیرعامل هلال احمر استان گلستان تاکنون بیش از 10 هزار خانه در مناطق مختلف این استان دچار آبگرفتگی شده است.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.