سید مسعود یاوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم نوع دوست کمکهای خود را به جمعیت هلال احمر ارائه دهند تا با برنامه ریزیهای انجام شده این کمکها به صورت هدفمند و موثر به دست حادثه دیدگان برسد.
وی با بیان این که در برهه کنونی اقلامی همچون پتو، آب معدنی و انواع کنسرو مورد نیاز است اضافه کرد: ارائه کمک به صورت نقدی می تواند بهتر باشد اما در صورت تمایل مردم به ارائه اقلام مختلف حتما باید به این موضوع توجه شود که بر اساس نیازهای روز مردم سیل زده اقدام به اهدای اقلام کنند.
معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تا کنون دو هزار و 100 بسته غذایی شامل چهار هزار و 50 کیلو گرم شکر، چهار هزار و 50 کیلوگرم عدس، چهار هزار و 50 کیلوگرم لوبیا چیتی، سه هزار و 150 کیلوگرم قند، ۳۰۰ کیلوگرم نمک یددار، ۷۵۰ کیلوگرم چای خشک، 20 هزار و 400 قوطی کنسرو تن ماهی، 14 هزار و 400 قوطی کنسرو لوبیا، ۱۲۰۰هزار و 200 کنسرو برنج پخته، ۴۲۰ کیلوگرم خرما خشک، شش هزار عدد قاشق، چنگال و لیوان یکبار مصرف توسط هلال احمر به استان گلستان فرستاده شده است.
یاوری افزود: همچنین ۱۵ تن برنج، چهار هزار و 500 بطری روغن مایع و دو هزار و 800 تخته پتو هم به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال شده است.
او اضافه کرد: شهرداری مشهد نیزدر کنار اعزام ۱۰ نفر نیروی آتش نشان با تجهیزات کامل امداد و نجات سیلاب به این منطقه، 150 هزار قوطی کنسرو و ۱۰۰ هزار بطری آب معدنی به منطقه سیل زده گلستان ارسال کرده است.
معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۴۲ کیسه آرد، ۳۱ عدد سیلندر گاز و یک ماشین مواد غذایی، کنسرو و پلاستیک از دیگر کمکهای جمع آوری شده و ارسالی مردمی و دستگاه های اجرایی استان به مناطق سیل زده گلستان بوده است.
یاوری افزود: دو دستگاه بولدوزر و ۱۱ دستگاه خودروی آفرود هم به استان گلستان ارسال شده است.
بارندگیهای اخیر توام با توفان منجر به جاری شدن سیل در استان گلستان شد و در کنار خسارات زیادی که بر جای گذاشت جان دو کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفت.
از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلمتر باران در استان گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی این استان به یک متر و نیم رسید.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.