امیر سرتیپ دوم ابولقاسم رضایی روز یکشنبه در حاشیه سفر به مرز دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که با تکیه بر توان و اقتدار خود و حرکت در مسیر فرمان رهبری امنیت کامل را در کشور برقرار و از میهن پاسداری کند.
وی ادامه داد: تمام مرزهای کشور در امنیت کامل هستند وهیچ تهدیدی از جانب مرزها جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی کند اما به طور قطع پس از واگذاری ماموریت مرزبانی مرزهای مشترک کشورمان با افغانستان به نیروی زمینی ارتش مرزهای امن تری را نسبت به گذشته خواهیم داشت.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 77 ثامن الائمه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حضور نیروهای ارتش در مرزهای شرقی کشور به معنی وجود تهدیدی در این مرزها نیست.
سرتیپ رضایی افزود: بر اساس قانون، ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت حفاظت از مرزها را بر عهده دارد و برای انجام دادن صحیح این ماموریت، حضوری فعال در مرزها دارد.
او اضافه کرد: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا در آمادگی کامل هستند و در مقابل هرگونه تهدیدی از حریم آب و خاک کشور دفاع خواهند کرد و نخواهند گذاشت خدشه ای به آرمانها و اعتقادات این نظام مقدس وارد شود.
وی به نقش مرزنشینان در برقراری امنیت در مرزهای کشور هم اشاره کرد و گفت: مرزنشینان نقش مهمی در تامین امنیت مرزها دارند و مهم ترین کمک به نیروهای مسلح مستقر در مرزها حضور مرزنشینان در طول نوار مرزی است.
استان خراسان رضوی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در شهرستان تایباد واقع شده است.
منطقه مرزی دوغارون که محل اتصال دو کشور و یکی از معابر مرزی بین ایران و افغانستان است هم در فاصله 18 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
شهرستان 120 هزار نفری تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
1922/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.