آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) ایراد شد افزود: در فرمایشات رهبری نقطه مبهمی وجود نداشت و رهنمودهای آن امام یک نصیحت نیست بلکه این رهنمودها برای همه تکلیف ساز است.
وی با راهبردی خواندن سخنان رهبری ادامه داد: ما باید فرمایشات ایشان را در وظایف انقلابی خود به خوبی تشخیص دهیم و به کار بندیم.
امام جمعه مشهد گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته تجربیات خوبی کسب کرده است که باید از آن تجربیات در فرصت کنونی به خوبی بهره مند شود.
آیت الله علم الهدی با بیان این که در سال 97 دو مشکل بزرگ فرهنگی و اقتصادی در کشور وجود داشت افزود: ریشه مشکلات فرهنگی شبکه های اجتماعی بیگانگان و تهاجم فرهنگی رخ داده است که باید مسئولان فرهنگی مشکل شبکه های اجتماعی را حل و شبکه های داخلی را راه اندازی کنند.
وی ادامه داد: جوانان ما از استعدادها و ظرفیتهای زیادی در حوزه فناوری و شبکه های اجتماعی برخوردارند اما از آنها هیچ استفاده ای نشده است.
امام جمعه مشهد گفت: در همین زمینه جوانان ما نشان دادند که حتی می توانند اطلاعات گوشیهای همراه دشمنان را به دست بگیرند که این نشان می دهد که ما در این حوزه از تواناییهای بالایی برخورداریم.
آیت الله علم الهدی افزود: در حال حاضر همه مردم جامعه به ویژه قشر آسیب پذیر در تنگنای اقتصادی قرار گرفته اند و تنگناهای اقتصادی ارزش پول ما را پایین آورده که مسئولان باید در این زمینه تدبیری اتخاذ کنند.
وی اضافه کرد: ریشه مشکلات اقتصادی ما تنها تحریم نیست بلکه بعضی از مشکلات ناشی از بی تدبیری برخی مسئولان هم هست.
امام جمعه مشهد گفت: افراد دلسوز و کارآمدی در نظام جمهوری اسلامی وجود دارند مثلا جوانان توانمند ما توانسته اند پارس جنوبی را راه اندازی کنند و این امر موجب شده است که میزان بهره برداری ما از میدان گازی مشترک با کشور قطر افزایش یابد که از این هنر جوانان و صنعتگران باید در حوزه های دیگر نیز استفاده شود.
آیت الله علم الهدی افزود: سالها در پارس جنوبی به امید کشورهای خارجی بودیم اما جوانان ما توانستند با تخصص و هنر خود این کار را محقق کنند که این از تجربه و دلسوزی جوانان ما نشان دارد.
وی ادامه داد: در این برهه حساس از زمان جوانان باید در عرصه های مختلف اقتصادی هم ورود کرده و مشکلات را حل کنند.
امام جمعه مشهد با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: باید نیروهای دلسوز نظام را حمایت کنیم تا بتوانند با تولید فکر، کار اقتصادی را رونق دهند.
آیت الله علم الهدی به مردم توصیه کرد که از خرید اجناس خارجی خودداری کنند و با استفاده از تولیدات داخلی به اقتصاد کشور و رونق تولید کمک کنند.
1922/3027/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.